چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
12

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که در هزینه‌های شهرداری باید به اولویت‌ها دقت کرد گفتند: باید مشکلات شهری شناسایی شوند و بودجه‌های شهری در جایی هزینه شوند که مشکلات بیشتری را حل می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با اعضای شورای شهر قم ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار کردند: امیدوارم با حفظ دستاوردهای انقلاب بتوانیم موجبات پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

ایشان شهرداری را دارای ویژگی‌های منحصر به فرد دانستند و افزودند: شهرداری بیش از سایر نهادها با مردم تماس دارد و هیچ گروهی از مردم نیست که با شهرداری سر و کار نداشته باشد.

این مرجع تقلید با بیان این که مسئولیت شهرداری بسیار سنگین است عنوان کردند: مسئولیت شهرداری‌ها شامل جنبه‌های ظاهری و درونی و باطن شهر می‌شود که باید به هر دو توجه کرد؛ این دو جنبه بر هم اثر دارند و اگر جنبه‌های باطنی درست نشود جنبه‌های ظاهری درست نخواهد شد.

ایشان با اشاره به این که شهری که از نظر ظاهر آباد ولی فساد و اعتیاد در آن زیاد باشد افتخار محسوب نمی‌شود گفتند: مسائل فرهنگی شهر بر عهده خیلی از ارگان‌ها است؛ ولی شهرداری نیز سهم بزرگی در این مسائل دارد و باید مراقب باشد.

در هزینه ها صرفه جویی شود

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که بودجه شهرداری کافی نیست و دولت نیز شرایط مالی خوبی نداردافزودند : اگر در برخی از هزینه‌ها صرفه‌جویی شود می‌توان هزینه‌های بیشتری در زمینه‌های فرهنگی انجام داد.

ایشان ادامه دادند: شهرداری باید به مناطق محروم و افراد ضعیف توجه زیادی کند و عوارض شهرداری را از کسانی بگیرد که درآمد خوبی دارند و در جریمه‌ها باید تناسب در نظر گرفته شود و  شرایط  شخص و منطقه لحاظ شود.

معظم له با بیان این که در هزینه‌های شهرداری باید به اولویت‌ها دقت کرد گفتند: باید مشکلات شهری شناسایی شوند و بودجه‌های شهری در جایی هزینه شوند که مشکلات بیشتری را حل کند و بودجه‌ها را صرف پل‌ها و تونل‌هایی نکرد که مشکل کمی را حل می‌کنند.

ایشان ادامه دادند: باید سرمایه‌گذاری‌ها در سطح شهر تقسیم و عدالت بین مناطق رعایت شود و نمایندگان و دست‌اندرکاران شهری تنها به مناطقی که تعلق خاطر دارند توجه نکنند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه خبررسانی در شهرداری کافی نیست تصریح کردند: شهرداری باید فعالیت‌های خود و طریقه هزینه کردن عوارض را اطلاع‌رسانی کند و اگر مردم توجیه شوند که عوارض شهرداری خرج امورات شهر می‌شود؛ شهرداری را از خود می‌دانند و عوارض شهری را به موقع پرداخت می‌کنند.

قم پایگاه تشیع و خاستگاه انقلاب است

ایشان رعایت نظافت شهری را بسیار مهم دانستند و گفتند: شهر قم پایگاه تشیع و خاستگاه انقلاب است و باید نظافت آن در حد بالایی باشد.

انتقاد از حذف ردیف بودجه دولت در پرداخت عوارض مکان‌های فرهنگی

این مرجع تقلید ضمن انتقاد از حذف ردیف بودجه دولت در پرداخت عوارض مکان‌های فرهنگی گفتند: حوزه علمیه مرکزی است که پیام انقلاب و شیعه را به تمام جهان می‌رساند و باید به این مراکز کمک کرد نه اینکه از آن‌ها عوارض گرفته شود و به آن‌ها به دید تجاری نگاه شود.

شورای شهر از برکات انقلاب است

ایشان با بیان اینکه شورای شهر از برکات انقلاب است گفتند: قبل از انقلاب شهردار در امور شهری خودمختار بود، ولی بعد از انقلاب با برگزاری شوراهای شهر مردم در سرنوشت خود سهیم هستند و شما نیز باید سعی کنید که بین شهرداری، شورای شهر و استانداری هماهنگی برقرار باشد.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار بیاتی رئیس و حجت الاسلام روحانی از اعضای شورای شهر قم گزارشی از فعالیت های شهری را ارائه دادند.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha