جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نواب صفوی

یادواره پنجاه و هشتمین سالگرد شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی نواب صفوی احیاگرامربه معروف ونهی از منکر در مشهد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی حسن زاده، عضو هئیت مدیره مجموعه فرهنگی رهپویان معروف ، امروز در نشستی خبری در مسجد علی بن الحسین با اعلام این مطلب گفت:امروز شهدا ی اين كشور مظهر توانايي و دانايي هستند، شهيد انسان والايي است كه هنگام تصميم گيري برخوردار از تحليل و بصيرت است و عملش مبتني بر عرفان و ولايت می باشد.

دبیراجرایی یادآوره شهید نواب صفوی گفت : با توجه به ویژگیهای بارز شهید نواب صفوی در دوران خفقان طاغوت و نظر به فرمایش بی نظیر مقام معظم رهبری، در خصوص این شهید والامقام ، نکوداشت سردار غیرت و بصیرت شهید نواب صفوی که از شهدای پیشتاز تشکیل حکومت اسلامی است گام بلندی در دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: تجليل و تكريم واقعي از شهید نواب صفوی-رهبر فداییان اسلام- با معرفي علل و انگيزه هاي حضور ایشان و همرزمانش در صحنه هاي ايثار و شهادت بویژه بزرگترین و مظلومترین واجب فراموش شده الهی " امربه معروف و نهی از منکر" از مهم ترین اهداف این همایش خواهد بود.

وی ادامه داد: برقراري امكان ارتباط نسل جوان با شهید نواب ویاران شهیدش و امكان استفاده مستقيم مردم از وصايا ، سفارشها و دست نوشته هاي ایشان و-از بايگاني خارج نمودن اسناد متبرك شهید نواب صفوی از دیگر اهداف این برنامه خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده افزود: آشنا نمودن نسل حاضر و نسلهاي آينده با افكار و انديشه هاي والا و آرمانهاي شهید نواب ویاران شهیدش در فداییان اسلام و-استفاده از روشهاي جذاب و متنوع در برگزاري يادواره شهیدنواب و همرزمان شهیدش در فدائیان اسلام ،و  تدوين راهكارهاي مناسب و استراتژي لازم از اهداف برگزاری این همایش خواهد بود.

وی با بیان اینکه  تشکیل دبیرخانه دائمی و تلاش برای نکوداشت شصتمین سالگرد شهادت نواب صفوی از دیگر برنامه مجموعه رهپویان معروف است ، افزود: تعامل با مدیریت طرح تولید و تدوین برنامه درسی ملی آموزش و پرورش با لحاظ نمودن مطالبي مناسب و موثر در مقوله ايثار ، شهادت و جهاد و نقش شهدای پیشتاز حکومت اسلامی بویژه شهید نواب صفوی و فداییان اسلام در جریان ملی شدن صنعت نفت در كتب درسي مدارس یکی از اهداف تشکیل این دبیرخانه است .

وی افزود: دبیرخانه دائمی نکوداشت  شهید نواب صفوی با همکاری مجموعه فرهنگی رهپویان معروف، قرارگاه فرهنگی ولی امر، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، مرکز رسیدگی، شورای شهر مشهدو  معاونت فرهنگی شهرداری مشهد ، همزمان سالگرد شهدات این روحانی در مشهد افتتاح خواهد شد .

وی خاطرنشان ساخت: پنجاه و هشتمین سالگرد شهادت شهیدنواب صفوی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری در مسجد النبی برگزار می شود

خاطرنشان می شود: سید مجتبی میرلوحی معروف به نواب صفوی متولد1303 است این طلبه بنیان‌گذار فدائیان اسلام است که در ترور حسین علا و احمد کسروی نقش مستقیم داشت شهید نواب صفوی نواب صفوی پس از ترور ناموفق علاء در اول آذر 1334 بازداشت و در 27 دی به همراه مظفر ذوالقدر، خلیل طهماسبی و محمد واحدی اعدام شد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha