جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابوالحسن نواب

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: حوزه باید نو اندیشی جدید به وجود آورد و نسبت به شبهات جدید درباره توحید و شرک پاسخگو باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب عصر امروز در مراسم افتتاحیه نیمسال دوم تحصیلی موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت قم، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، به وظیفه سنگین روحانیت در عصر کنونی اشاره کرد و اظهارداشت: روحانیت نهادی است که مسئولیت سنگینی در قبال جامعه اسلامی و ارزش های دینی دارد و در این مسیر نباید از هیچ تلاشی فروگذاری کند.

وی افزود: انقلاب تجربه جدیدی را برای نهاد روحانیت مطرح کرد و این نهاد به عنوان قشر تاثیرگذار در همه ابعاد مختلف جامعه مطرح شده است.

عضو هیئت مدیره موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت اظهار داشت: روحانیت قبل از انقلاب یک منتقد بود و بعد از انقلاب مسئولیت آن دو چندان شده است و زمانی که حاکمیت نظام اسلامی بعد از انقلاب را پذیرفت، باید در همه حال مسئول باشد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: زمانی که نهاد روحانیت برای اجرای ارزش های الهی و برنامه های دینی تمام تلاش خود را به کار ببندد نباید هرگز از این  مسئولیت شانه خالی کند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ابراز داشت: روحانیت، باید با نظام تعامل  داشته باشد و متناسب با نیازهای جامعه محتوای درسی خود را تدوین کند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: شهید مطهری افتخاری بزرگ برای حوزه می باشد و آثار متفاوتی در باب مهدویت دارد؛ ولی 36 سال بعد از شهادت ایشان کار شایسته ای در این زمینه انجام نشده است.

وی اظهار داشت: حوزه باید نو اندیشی جدید به وجود آورد و نسبت به شبهات جدید درباره توحید و شرک پاسخگو باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب گفت: روحانیت باید با نظام مسئولانه برخورد کند و دیگر جای این نیست که به عقب برگردیم و در قبال مسائل تبلیغی و اجتماعی و اخلاقی برنامه خوبی ارائه ندهیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha