پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نواب

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به این که علم و آموزش روحانیون باید منطبق با نیازهای روز باشد گفت: در حوزه‌های علمیه به امثال شهید مطهری نیاز داریم تا به صورت ریشه‌ای عمل کرده و از این انقلاب دفاع کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن نواب در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهارداشت: در قرن بیستم میلادی همه صداها، دین را عامل عقب ماندگی ملت‌ها عنوان می‌کرد و حتی در دانشگاه‌ها و مراکز درمانی خواندن نماز عیب بود.

وی با بیان این که از سال‌های قبل در اروپا کلیساها را از محتوا خالی کرده بودند و در کشورهای اسلامی نیز دین را نشانه عقب ماندگی معرفی می کردند تا دین اسلام را نیز مهجور کنند افزود: با نهضت امام(ره) و قیام مردم ایران، دین نه تنها در ایران؛ بلکه در جهان احیا شد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: در بیانیه‌ای که جامعه شناسان آمریکایی صادر کرده بودند بیان شده بود که با انقلاب ایران دین در دنیا بار دیگر معنی پیدا کرد و طرفداران دین مطرح شدند.

وی اذعان داشت: بعد از انقلاب ایران دین به عنوان عامل حرکت مردم معرفی شد و مردم را از غفلت خارج کرد و به سمت دین آورد و همگان نقش انقلاب اسلامی را ستودند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به نقش پر رنگی که روحانیون در انقلاب اسلامی ایران داشتند گفت: رهبر انقلاب ایران یک روحانی بود که توانست مردم را به خوبی هدایت کند و در شهرهای مختلف نیز روحانیون همواره در صف اول مبارزات بودند و موفقیت  نهضت اسلامی در سراسر کشور نقش داشتند.

وی با بیان این که حضور میلیونی مردم در 22 بهمن امسال باید پرشورتر از سال های قبل باشد بیان کرد: نقش موثری که روحانیون در پیروزی انقلاب داشتند، همان نقش را نیز در موفقیت‌های زمان جنگ داشتند و با راهنمایی‌های خود بعد از جنگ نیز موجبات موفقیت نظام و انقلاب را فراهم می‌کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به این که علم و آموزش روحانیون باید منطبق به نیازهای روز باشد تا از این انقلاب دفاع کنند تاکید کرد: در حوزه‌های علمیه به امثال شهید مطهری نیز نیاز داریم تا به صورت ریشه‌ای عمل کرده و از این انقلاب دفاع کنند.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha