یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که انتقال اصناف آلاینده و مزاحم به خارج از شهر امری ضروری و واجب محسوب می‌شود، بیان کرد: شهرداری هر چه سریع‌تر باید فکری به حال صنوف مزاحم و آلاینده داشته باشد و تمرکزسازی این صنوف در دستور کار باشد.

به گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان ظهر امروز در نشست مشترک با مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و رؤسای اتاق و اتحادیه‌های صنفی که در سالن اجتماعات مدیریت اتحادیه‌های صنفی استان هرمزگان برگزار شد، بازار را داری سه ضلع اصلی دانست و اظهار کرد: ضلع اول تولیدکننده، ضلع دوم توزیع کننده و ضلع سوم مصرف کننده است که منافع این سه گروه به صورت زیادی با یکدیگر عجین شده است و باید منافع یکدیگر را تأمین کنند.

وی، بازار را حلقه واسط میان تولیدکننده و مصرف کننده دانست و عنوان کرد: حمایت سه گروه فعال در بازار باعث تقویت یکدیگر خواهد شد و هر سه ضلع را تقویت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر اهمیت ساماندهی مراکز صنفی در نقاط مختلف شهر، ابراز کرد: متمرکز سازی اصناف مختلفی که در حال حاضر پراکنده هستند اقدامی بسیار بزرگ و ماندگار در تاریخ بندرعباس محسوب می‌شود که تحقق این امر علاوه بر جلب رضایتمندی مردم، باعث مدیریت قیمت محصول نیز خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که انتقال اصناف آلاینده و مزاحم به خارج از شهر امری ضروری و واجب محسوب می‌شود، بیان کرد: شهرداری هر چه سریع‌تر باید فکری به حال صنوف مزاحم و آلاینده داشته باشد و تمرکزسازی این صنوف در دستور کار باشد.

وی، وظیفه دولت را تسهیل‌گری دانست و مطرح کرد: دولت نباید به مقوله تصدی‌گری ورود کند بلکه باید زمینه را برای فعالیت بخش‌های مختلف فراهم کند و اقدامات تسهیلگرانه را در دستور کار قرار دهد.

امام جمعه بندرعباس با ذکر این نکته مردم و بازاریان به صورت جدی درگیر مشکل سوخت هستند، گفت: گفته می‌شود که در استان هرمزگان قاچاق سوخت صورت می‌گیرد؛ اما من می‌گویم نباید تمام مردم را با یک چشم دید. مگر چند درصد مردم هرمزگان اقدام به قاچاق سوخت می‌کنند؛ نهایت به پنج درصد هم نمی‌رسد. اما این مشکلات سوخت برای ۹۵ درصد مردم از جمله بازاریان چالش جدی ایجاد کرده است به همین جهت دولت باید فکر اساسی برای موضوع سوخت هرمزگان کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی‌زاده، نقطه مقابل با قاچاق را دریا و مرز کشور دانست و خاطرنشان کرد: مکان مبارزه با قاچاق در بازار اسلامی نیست و اینکه در بازار برای پیدا کردن کالای قاچاق بازرسی انجام شود امری اشتباه است؛ چراکه از نظر شرعی، بازار اسلامی، مطهر کالا است.

وی، مطمئن‌ترین منبع مالی دولت را مالیات دانست و عنوان کرد: افزایش مالیاتی بازاریان با شعار اقتصادی مقام معظم رهبری ناسازگار است به همین جهت باید به سمت جلوگیری از فرارهای مالیاتی برای افزایش درآمدهای مالیاتی باشیم نه اینکه مالیات بازاریان را افزایش دهیم چراکه این امر باعث افزایش قیمت و اعمال تورم به بازار می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha