چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار مفتی اعظم کرواسی با مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ عزیزحسنویچ با حضور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه، با آیت الله اعرافی دیدار و در خصوص تحولات جهان اسلام بحث و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مفتی اعظم کرواسی، ظهر امروز در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، بر ضرورت همکاری ایران و کرواسی در حوزه های مخلتف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی به ویژه علوم و معارف اسلامی تاکید کرد: ایران و کرواسی در زمینه مبارزه با گروه های تکفیری در یک صف و جبهه قراردارند.

عزیز حسنویج ادامه داد: با افزایش همکاری‌‌های فی مابین می‌توانیم در برابر گروه‌های افراطی ایستادگی کنیم.

عزیز حسنویچ ضمن ابراز خرسندی از سفر به شهر قم و دیدار با آیت الله اعرافی بر ضرورت توسعه روابط فی مابین ایران و کرواسی در حوزه های مختلف و همچنین، تشکیل کنگره و کنفرانس‌های علمی و تخصصی پیرامون مسائل جهان اسلام تأکید کرد.

مفتی اعظم کرواسی با اشاره به فعالیت مسلمانان در آن کشور اظهارداشت: مسلمانان از دیرباز تاکنون به حفظ اسلام و قانونی کردن فعالیت مسلمانان در کرواسی تلاش کرده‌اند و امروز شاهد صد ساله شدن اسلام در کرواسی هستیم.

عزیز حسنویچ تصریح کرد: امروز جهان اسلام برای پیشبرد اهداف عالی خود باید در یک وحدت و انسجام قرار بگیرد و این را بداند هر چقدر متحدتر وارد صحنه های عمل شوند بهترین و بیشترین بهره را خواهند برد.

وی تاکید کرد: امروز نهادها و مجموعه های وابسته به ایران در اروپا به ویژه زاگرب اقدام به معرفی نظام جمهوری اسلامی ایران و نمایش چهره حقیقی از اسلام می‌پردازند لذا خواستار همکاری‌ دو کشور در مسیر وحدت میان مسلمانان و ایجاد زندگی مسالمت‌‌آمیز برای آنان شد.

مفتی اعظم کرواسی به روابط مطلوب دو کشور اشاره کرد و گفت: همه ساله با برگزاری مسابقات قرآن کریم و کنفرانس‌های بین‌المللی و تخصصی در کرواسی، شاهد حضور قاریان و حافظان قرآن کریم و اندیشمندان ایرانی هستیم که با اتفاق این مهم می‌توان به روابط خوب و مثبت بین ایران و کرواسی دست یافت.

وی ادامه داد: ما همواره مایلیم که در برنامه‌های قرآنی، دینی، فرهنگی، اجتماعی و ... که کشور کرواسی ترتیب می‌دهد، از حضور عالمان، متفکران و صاحب‌نظران ایرانی بهره گیریم، چراکه ایران از دانشمندان و نخبگان بسیاری برخوردار است.

مفتی اعظم کرواسی در ادامه سخنان خود، ضمن صمیمی توصیف کردن روابط شیعه و سنی در جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران به عنوان یک کشور اسلامی به نزدیک شدن و همبستگی روابط شیعه و سنی می‌پردازد که این مهم الگویی برای دیگر جوامع است.

انتهای پیام    313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha