شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
15

حوزه/ انجمن خیریه مرحمت در چهار شهر کرواسی (زاگرب، ری یکا، سیساک و اوماگ) فعالیت دارد. همچنین این انجمن سابقه ای 100 ساله در خدمت رسانی به محرومین دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، طی مراسمی با حضور مفتی کرواسی، شهردار شهر سیساک و جمعی از مقامات محلی، آشپزخانه انجمن خیریه مرحمت در شهر سیساک کرواسی افتتاح شد.

این آشپزخانه همه روزه میزبان 50 نفر از افراد محروم خواهد بود و کمک هایی نیز در خصوص پوشاک و سایر مایحتاج ایشان خواهد نمود.

این انجمن خیریه در چهار شهر کرواسی (زاگرب، ری یکا، سیساک و اوماگ) فعالیت دارد. همچنین این انجمن سابقه ای 100 ساله در خدمت رسانی به محرومین دارد.

شهردار شهر سیساک ضمن تقدیر از تاسیس و افتتاح این انجمن ، توجه جامعه انسانی به یکدیگر را شرط پیشرفت آن جامعه ذکر کرد و تلاش شهرداری برای حمایت از طبقه های مختلف مردم را از جمله وظایف شهرداری برشمرد.

مفتی کرواسی نیز با تقدیر از تلاش های اعضای انجمن با اشاره به نام انجمن مرحمت، رحمت را از جمله ویژگی های خداوند دانست که بر بندگان روا داشته است و توجه بندگان خدا به یکدیگر را در ذیل این نام خداوند تلاش در جهت حرکت به سوی پیشرفت و کمال انسانی خواند.

وی از همزیستی مسلمانان و مسیحیان در جامعه کرواسی به عنوان یک نمونه مناسب نام برد و از ساخت مرکز اسلامی شهر سیساک به عنوان یکی از پروژه های مهم در دست اقدام مشیخت اسلامی خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha