جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فقرا - فقر - نیازمندان - محرومان

چندتن از حوزویان و روحانیون استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان، نسبت به استفاده بهینه از اوقات این ماه توسط عموم به خصوص طلاب تاکید کردند.

حجت الاسلام حبیب باقری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزازی «حوزه»، اثرات و فواید روزه را بیان کرد و گفت : روزه برای برقراری مساوات میان فقیر و غنی است تا مردم با چشیدن طعم گرسنگی به یاد فقیران و محرومان باشند و نسبت به ادای حقی که بر گردن بقیه مردم دارند تلاش نماییم.

روزه روح را لطیف مینماید

وی با اشاره با اینکه روزه روح و باطن انسان را رقیق و لطیف می نماید افزود : روزه داری اراده را قوی و غریزه ها را تعدیل نموده و به انسانها در مسیر تقوا و پرهیزگاری کمک می کند.

معاون امورطلاب حوزه کرمانشاه روزه را آرام بخش دلها ذکر نمود و تصریح کرد : روزه داری علاوه بر فواید بسیار بالای معنوی از نظر بهداشتی و درمانی سبب سلامتی و تندرستی جسم می گردد و بسیاری از بیماریها از این طریق مداوا می شوند.

رمضان سفره سراسر نور الهی است

حجت الاسلام علی نصیری اظهار داشت : در این ماه پر خیر و برکت انسان در مجلسی حضور پیدا می کند که میزبان آن خداوند متعال و لایتناهی است و با تمام امکانات سفره ای پرنعمت و سراسر نور را برای میهمانانش مهیا نموده است.

استاد مدرسه علمیه آیت الله بروجردی کرمانشاه گفت : سزاوار و شایسته است در این مجلس الهی که بعنوان مهمان حضور داریم، کمال ادب را رعایت نموده و با تمام وجود و مزین به بهترین زینت ها که همان خلوص و حضور قلب است و با ارادتی کامل که درخور میزبان باشد در این مهمانی شرکت نماییم.

استاد حوزه کرمانشاه در پایان گفت : همه ماهها ماه الهی هستند ولی تنها یک ماه به شهرالله توصیف شده است که بخاطر خاص بودن آن است و این بخاطر شرافت و عظمت آن است که به ذات ربوبی منسوب است.

روزه داران مورد تکریم الهی هستند

حجت الاسلام شهرام رضوانی عنوان کرد : روزه داران در ماه ضیافت الهی بر سر خوان الهی قرار می گیرند و در ردیف افراد مورد تکریم خداوند هستند بطوریکه نفسهایشان تسبیح و خوابشان عبادت و همچنین اعمال پذیرفته شده و دعاها مستجاب میگردد.

ماه محک حق از باطل است

این مبلغ طرح هجرت افزود : در این ماه مسلمانان مورد آزمایش قرار گرفته، محک حق از باطل است و بهترین و مناسبترین فرصت برای زدودن کدورت ها و غبارهای مادی و نفسانی از وجود انسان و ماه خانه تکانی دلها و تصفیه قلوب است و نباید این گنج پربها از دست داده شود.

به این دعوت آسمانی پاسخ داده شود

وی یاد آور شد: دعوتنامه خداوند برای حضور در این مهمانی بالاترین افتخار یک انسان است و اگر کسی به این دعوت آسمانی پاسخ ندهد بیچاره ترین فرد خواهد بود که از مغفرت خداوند محروم بماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha