جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علما

امام جمعه کرمانشاه گفت: بازاریان و اصناف از دیر باز رابطه و تعامل خوبی با علما و بزرگان دین داشته و احکام کسب و کار را فرا گرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امروز در همایش تجلیل از چهره های ماندگار اصناف کرمانشاه، اظهار داشت: بازاریان و اصناف از دیر باز رابطه و تعامل خوبی با علما و بزرگان دین داشته و احکام کسب و کار را فرا گرفته اند.

نماینده ولی فقیهع در کرمانشاه ادامه داد: اصناف دارای افکار و ایده های خوبی بوده و هستند و در زمان شکل گیری انقلاب اسلامی از محورهای اصلی ایجاد آن بودند و همواره در فعالیت های سیاسی مشارکت داشته و در ایجاد اشتغال و کسب و کار هم دارای خلاقیت می باشند.

وی با اشاره به همجوار بودن استان کرمانشاه با کشور اسلامی عراق که یکی از مراکز اصلی و دینی شیعیان است و حرم مطهر ائمه اطهار(ع) در آن قراردارد، عنوان کرد: با رونق تجارت و کسب و کار می توان ارتباط بیشتری نیز در زمینه ای دینی با این کشور ایجاد کرد.

آیت الله علما تصریح کرد: تجار و بازاریان و اصناف مختلف نقش مهم و بسزایی در رونق و توسعه اقتصادی کشور و استان دارند و باید با خلاقیت و نو آوری در این زمینه نقش مهمتری را ایفا کنند.

امام جمعه کرمانشاه : نقش اصناف را در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری حوانان مهم دانست و تاکید کرد: این قشر مهم با تجارب و سرمایه هایی که در اختیار دارند با ارائه طرح های مهم و کلیدی نقش بسزایی در شکوفایی اقتصاد ایفا نمایند.

وی در پایان یاد آور شد: کشاورزی، صنایع و تجارت از ارکان اصلی فقه تجاری دولت جمهوری اسلامی است و نقش اقتصاد در زندگی روزمره مردم پررنگ تراست.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha