پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 352243
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
داعش

حوزه/ پژوهشگر حوزوی با اشاره به خطر جریان های تکفیری، گفت: داعش و گروهک های تکفیری از دیدگاه شیعه و اهل تسنن ادامه دهنده راه خوارج هستند.

حجت الاسلام سید علی علوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره خطر جریان های تکفیری، اظهار داشت : داعش و دیگر گروههای تکفیری نه تنها از دیدگاه اهل تشیع بلکه از دیدگاه اهل تسنن نیز خوارج هستند بطوریکه مفتی اعظم اهل سنت و رئیس دانشگاه الازهر مصرنیز عنوان کرده که گروههای تکفیری خوارج زمان هستند.

وی گفت : امروز باید همگان در شناخت صحیح این گروههای تروریستی به مردم دنیا تلاش کنیم زیرا این معاندان هر کسی را که در مسیر افکار و ایده های آنها نباشد قبول ندارند .

حجت الاسلام علوی افزود : تمامی نمادهای ظاهری گروهک داعش از قبیل شعار و پرچم و سایر موارد شبیه خوارج است که به ظاهر نماد اسلامی دارند و این در حالی است که دشمن سر سخت اهل بیت(ع) و پیروان آنها هستند و علاوه بر شیعه با اهل سنت نیز می جنگند.

این پژوهشگر حوزوی، به جنایات هولناک و غیر انسانی این گروه اشاره کرد و گفت : رفتار و کشتار وحشیانه ای که این گروههای تروریستی انجام می دهند شبیه جنایات مخالفین و خوارج صدر اسلام است که سر جنین را بر نیزه نمودند و اکنون نیزداعشی ها اقدام به نبش قبر پیامبران الهی نموده اند.

وی در ادامه تصریح کرد : راه مبارزه با داعش و دشمنان اسلام ، شناخت کافی از آنها است و باید به توجه به موقعیت منطقه همه مردم خصوصا برادران اهل سنت را از خطر آگاه نماییم که اینان مدافعان آنها نیستند و همواره اقدام به قتل عام مردم اهل سنت و کردهای مسلمان نمودند و در طول تاریخ بیشترین قربانیان وهابیت مردم اهل سنت هستند.

وی در پایان به شعار های نمادین این گروهها اشاره کرد و گفت اگر داعشی ها و سایر گروه های تکفیری داعیه اسلام دارند چرا به جنگ صهیونیزم و دفاع از مردم مظلوم فلسطین نمی روند و این در حالی است که زخمی های آنها در اسرائیل مداوا می شوند و همسو با سیاست های آنها عمل می نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha