دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سیده شهربانو - بنگلادشی

حوزه/ دو بانوی مبلغ از کشورهای بنگلادش و نیجریه در مصاحبه با خبرگزاری حوزه، خطر وهابیت در شرایط کنونی را جدی دانسته و از همدستی برخی جرنات افراطی مانند بوکوحرام با صهیونیستها سخن گفتند.

سیده شهربانو، مبلغ بنگلادشی با اشاره به فضای اعتقادی بنگلادش و فعالیت گروه های مذهبی در این کشور به سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» گفت: 7 سال است که به ایران مهاجرت کردم و در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل علوم دینی هستم. کشور بنگلادش همسایه هند است و از لحاظ بافت مذهبی، تعداد اهل سنت بیشتر از شیعیان است هستند اما رشد شیعیان نیز در حال افزایش است و خوشبختانه شیعیان در فشار نیستند آن طور که در پاکستان مورد اذیت و آزار افراطی ها قرار می گیرند.

مبلغ بنگلادش تصریح کرد: اهل سنت در برنامه های مذهبی ما چون دعای توسل و دعای کمیل مشارکت دارند و خیلی با احساس، مراسمات ما را دنبال می کنند و سوالات خود را از مذهب ما می پرسند.

افزایش فعالیت وهابیت در بنگلادش

وی در خصوص فعالیت افراطی ها در بنگلادش گفت: در گذشته وهابیت فعالیت زیادی در کشور ما نداشت اما متاسفانه الان مبلغان وهابی فعالیت خود را در بنگلادش گسترش دادند .

سیده شهربانو با اشاره به تلاش مبلغان شیعی برای مبارزه با افراطی گری گفت: ما هرساله برای تبلیغ دینی و آنچه در حوزه علمیه ایران فرا گرفتیم به بنگلادش می رویم و خوشبختانه بسیاری از جوان ها از مطالب مبلغان اعزامی استفاده می کنند اما به دلیل هزینه زیادی که این رفت و آمد ها دارد مجبورم هردو سال یکبار برای اعزام به بنگلادش اقدام کنم.

وی در خصوص علاقه جوانان به اندیشه امام (ره) گفت: اندیشه امام خمینی (ره) در بین شیعیان جایگاه ویژه ای دارد و ایشان را به عنوان یک رهبر بزرگ می شناسند و در روز جهانی قدس نیز حضور پر شکوهی هرساله دارند  اما اهل سنت که شناخت کمتری از رهبر کبیر انقلاب اسلامی دارند از ما سوالاتی می پرسند و ما به آن سوال ها پیرامون شخصیت و اندیشه اما راحل  پاسخ می دهیم.

ترویج اندیشه های وهابیت در سفر حج

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین مشکل و دغدغه جهان اسلام را در حال حاضر چه می دانید گفت: متاسفانه در شرایط کنونی جهان اسلام وهابیت در میان مسلمانان نفوذ کرده و این خطر وهابیت جهان اسلام را تهدید می کند و در کشور من که اهل سنت بیشتر از شیعیان هستند این خطر، بیشتر احساس می شود؛ آنها در سفر حج تبلیغات زیادی برای ترویج تفکر وهابیت می کنند و در این را سرمایه گذاری مالی برای جذب مسلمان به وهابیت انجام می دهند.

مصاحبه با مبلغ دینی اهل نیجریه

فاطمه محمد مبلغ اهل نیجریه هم در مصاحبه با خبرگزاری حوزه، با اشاره به اخباری از نا آرامی های این کشور در سال های اخیر به خبر گزاری حوزه گفت: مهمترین خطری که در حال حاضر ملت بی دفاع نیجریه را تهدید می کند مسئله بوکوحرام است که دست به اعمال وحشیانه ای در این کشور می زنند.

وی ادامه داد: ما بوکوحرام را و منشا آن را ابتدا از دولت نیجریه که سابقه قدیمی نیز دارد و با همکاری اسراییل می دانیم .

همدستی صهیونیستها با بوکوحرام

مبلغ اهل نیجریه با اشاره به شواهدی بر هم دستی اسراییل بوکوحرام و دولت این کشور گفت: زمانی که از جناتان می پرسند چرا با بوکوحرام جنگ نمی کنید می گوید چطور با خانواده خود جنگ کنیم بنابراین این حرف نشان دهنده هم دستی انها با یکدیگر است.

فاطمه محمد اظهار داشت: در حال حاضر بوکوحرام در شمال نیجریه است و دست به کشتار وسیع می زنند و نه تنها فقط مسلمان ها که مسیحیان را نیز به قتل می رسانند چرا که آنها دین ندارند و خیلی فاسد و از مرام انسانی به دور هستند.

وی خاطر نشان کرد: سابقه بوکوحرام در نیجریه طولانی است و در حال حاضر از سوی وهابیت حمایت می شود.

مبلغ اهل نیجریه گفت: در حال حاضر بمب گذاری در شهرهای مختلف نیجریه بویژه در شهر جاسک از سوی بوکوحرام و متحدین و حامیانش در مساجد انجام می شود که چند روز پیش نیز یکی از این فجایع اتفاق افتاد.

وی در خصوص با فت دینی و مذهبی نیجریه گفت: شیعیان زیادی در نیجریه زندگی می کنند اما از اهل سنت بیشتر نیستند رابطه و تعامل خوبی بین شیعیان و اهل سنت وجود دارد اما وهابی ها را بطه خوبی با ما ندارند.

فاطمه محمد تصریح کرد: من به همراه خانواده ام پنج سال است که در ایران زندگی می کنم و علوم دینی را در حوزه علمیه قم مطالعه کردم و انشالله به زودی به نیجریه برمی گردم تا به عنوان یک مبلغ دینی به امر تبلیغ دین در کشور خود بپردازم.

گفت و گو: وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha