یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام فرمانیان

حوزه/ معاون پژوهش موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) خبرداد گفت: به دنبال تاسیس یک پژوهشکده در زمینه سلفیت و وهابیت هستیم که در این عرصه طلاب سطح 3 را تربیت کنیم؛ درکنار این موارد کتابخانه غنی با 12هزار جلد کتاب و 500 پایان نامه دانشجویان عربستانی در این مرکز موجود است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان معاون پژوهش موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) شنبه شب در دیدار کارکنان این موسسه و مدیران حوزه با آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: امروز در ششمین سالگرد تاسیس این موسسه هستیم که با عنایت آیت الله العظمی مکارم کارهای بسیار مهمی در عرصه پژوهش های پیرامون وهابیت انجام دهد.

وی افزود: یکی از فعالیت های مهم دارالاعلام در بخش آموزش است؛ دوره های پژوهش محور از سال 91 آغاز شد و دو دوره برگزار شد که پس از اتمام دوره اول که از بین 250 نفر 20نفر انتخاب و تحت تعلیم قرار گرفتند و هر کدام حداقل 4مقاله علمی تخصصی نوشتند و اکنون این 20 نفر فعالیت های تعلمی و پژوهشی خود را آغاز کردند که امروز از متخصص ترین طلاب کشور در این زمینه هستند.

معاون پژوهشی دارالاعلام تصریح کرد: دوره جدیدی در حال برگزاری است که این طلاب نیز باید حداقل یک مقاله که چاپ شدن در مجلات علمی تخصصی داشته باشد را متنشر کنند که سال آینده نیز این تعداد نیز فارغ التحصیل می شوند.

وی گفت: دوره نقد وهابیت ویژه طلاب شبه قاره هند، ویژه طلاب بشاگرد و اهواز از سوی این موسسه برگزار شده است؛ در همین راستا، سرفصل دکتری وهابیت شناسی به تصویب وزارت علوم رسید که فرصت بسیار خوبی است که در دانشگاه ادیان این بحث پیگیری خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرمانیان اظهارکرد: به دنبال تاسیس یک پژوهشکده در زمینه سلفیت و وهابیت هستیم که در این عرصه طلاب سطح 3 را تربیت کنیم؛ درکنار این موارد کتابخانه غنی با 12هزار جلد کتاب و 500 پایان نامه دانشجویان عربستانی در این مرکز موجود است.

وی افزود: در حال حاضر 200 هزار کتاب به صورت مجازی در کتابخانه مجازی این موسسه در حوزه وهابیت موجود  است؛ در سایت این موسسه 2هزار مقاله که بیش از 1000 کتاب، 1000 پرسش و پاسخ، بخش تصویر و صوت و فیلم و.. جانمایی شده است که در ماه های آینده رونمایی خواهد شد.

معاون پژوهشی دارالاعلام تصریح کرد: در بخش منشورات، به دنبال آن بودیم که هر نسخه خطی که در زمینه نقد وهابیت نوشته شده است به چاپ برسد که یکی از این کتب منتشر شده است؛ 8 کتاب دیگر نیز در دست تهیه و انتشار است؛ در ادامه به دنبال جمع آوری پایان نامه های مفید در زمینه وهابیت بودیم که از بین 4هزار پایان نامه 10پایان نامه عالی انتخاب و منتشر شده و خواههد شد؛ البته هر کسی که نسخه خطی و پایان نامه خوبی که قابلیت انتشار دارد، می تواند با مراجعه به دارالاعلام آن را منتشر کنیم.

وی گفت: در حال حاضر 20 کتاب در حال چاپ است؛ چاپ 37 جلد کتاب کنگره و مجموعه 5 جلدی نقد وهابیت اهل سنت و چاپ مجله سراج منیر از جمله فعالیت های این موسسه است که تمامی این منشورات تحت نظارت و مطالعه دقیق آیات عظام مکارم و سبحانی منتشر شده است.

حجت الاسلام  والمسلمین فرمانیان اظهارکرد: انتشار مجله سلفی پژوهشی و برگزاری نشست های تخصصی و اجرای طرح های پژوهشی، افزایش تعاملات علمی و پژوهشی و فرهنگی با موسسات علمی و پژوهشی از جمله فعالیت های این موسسه است.

وی افزود: دبیرخانه دائمی کنگره جریان های سلفی راه اندازی شده است؛ در بخش پژوهشی به دنبال بولتن خبری ،علمی و تحلیلی ماهانه هستیم که مقدمات آن فراهم شده است که امیدواریم به زودی بتوانیم آن را تهیه کنیم؛ مهمتری مقالات کنگره جریان های وهابی در قالب یک کتاب معظم تهیه و به علمای جهان اسلام ارسال خواهد شد.

معاون پژوهشی دارالاعلام تصریح کرد: در بخش رسانه چندین مستند و کلیپ های کم نظیر در زمینه وهابیت و نقد سلفیت در این مجموعه ساخته شده است که در شبکه های ملی و بین المللی پخش شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha