جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جمشیدی

حوزه/ امروز در عرصه ارتباطات و رسانه ها، بازار شبهه افکنی از مرزها عبور کرده و دنیای استکبار از طریق فضای سایبر به دنبال گسترش جریان های افراطی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، عصر امروز در همایش علمی کاربردی «طلایه داران هدایت" در جمع بانوان مبلغه ماه مبارک رمضان، در مشهد، به تلاش دنیای استکبار برای اسلام هراسی اشاره کرد و ابراز داشت: در سال های اخیر با هجوم جریانی بی منطق با عنوان وهابیت مواجه هستیم که تمام ارزش های اصیل اسلام را از قبیل توحید، نبوت، امامت و ... را مورد هجمه قرار داده و تهدیدی جدی برای اسلام ناب محسوب می شود که باید در مقابل آن ایستاد.

وی تصریح کرد: اسلام هراسی پروژه ای است که دولت های غربی آن را به جریان انداخته و مزدوران آنها با چهره ای خشن و غیر منطقی، بیان فتاوای کثیف و انجام اعمال شنیع خود را به عنوان الگوی اسلامی معرفی می کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران، هدف اصلی وهابیت و تکفیری ها را نابودی اسلام ناب عنوان کرد و گفت: وهابیت فرقه ای تفکیری و انحرافی است که در ساختار آن، منطق وجود ندارد، لذا باید مبلغان زوایای اندیشه انحرافی را بشناسند و به گسترش اسلام ناب در منطقه کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در ادامه بر ضرورت استفاده از فضای مجازی تاکید کرد و ادامه داد: اینترنت و فضای مجازی همان طور که اسلحه ای برای از بین بردن تفکرات دینی است، می تواند با استفاده عالمانه از آن، به نفع اسلام ناب تمام شود و حرف های حوزه و روحانیت را به تمام نقاط جهان برساند.

عضو جامعه مدرسین حوزه همچنین به گسترش شبهه افکنی رسانه ای اشاره کرد و گفت: امروز در عرصه ارتباطات و رسانه ها، بازار شبهه افکنی از مرزها عبور کرده و دنیای استکبار از طریق فضای سایبر به دنبال گسترش جریان های افراطی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ببا اشاره به ویژگی های تبلیغی رسول خدا(ص)، خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) منادی صلح و رأفت بود، فضیلت ها را ترک نمی کرد، با کودکان مهربان بود، گوش شنوایی برای دردهای مردم و یتمیمان داشت، با فقرا می نشست و همیشمه در بین مردم بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که ماه رمضان بهریتن فرصت برای خود سازی است، افزود: مبلغان بدانند تا عمل و منش مردم تصحیح نشود، روش زندگی آنها درست نمی شود و این کار مبلغ است که باید احکام و کلام حق را در زندگی مردم ساری و جاری کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: برای این که به خدا برسیم، باید تلاش کرده و ابتدا خود را اصلاح کنیم تا بتوانیم در جامعه اثرگذار باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه، نیاز سنجی تبلیغی را مسئله ای مهم خواند و خطاب به مبلغان گفت: قبل از تبلیغ باید نیت خود را خالص کرده و از خدا مدد بجوئید و با مطالعه به بیان مباحث بپردازید.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به نیازهای مخاطبان در عرصه تبلیغ دین، افزود: گاهی مبلغان وقتی آثار تبلیغ را مشاهده نمی کنند، دلسرد می شوند، در صورتی که باید بدانند که به مرور می توانند اثرگذار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، زمان شناسی و دشمن شناسی را از عناصر تبلیغ موفق دانسته و خاطر نشان کرد: اگر زمان خود را نشناسیم، یکی پس از دیگری سرمایه ها را از دست خواهیم داد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha