چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ اگر امروز وهابی ها به گرفتن مراسم جشن و سرور ما برای اهل بیت(ع) عنوان شرک می زنند این مراسمات عیب ما نیست؛ بلکه از عدم اطلاع آنها از قرآن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید شامگاه چهارشنبه در دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفتند: شهدا همیشه زنده هستند زیرا خود قرآن چنین حالتی را برای آنها بیان کرده است.

ایشان افزودند: وقتی که عکس امام(ره) و شهدا و یا چهره جانبازان را می بینیم خجالت می کشیم که چگونه آنها این مقام را در نزد خدا بدست آوردند و ما نتوانستیم.

حضرت آیت الله سبحانی بیان کردند: شیعیان بهترین و بزرگترین زمزمه های قدسی را از اهل بیت(ع) فراگرفتند و ما نیز سعی می کنیم که این موجودیت را حفظ کنیم و به همین خاطر است که برای سخنان یاوه جیرخواران وهابی در تهمت زدن به ما جهت گرامی داشت مقام و اعیاد ائمه(ع) اهمیتی قائل نیستیم.

ایشان گفتند: خداوند با ذکر صلوات و بسیاری از شعائر دینی عزم به اعتلای نام پیامبر(ص) را دارند و شیعیان و مسلمانان در روز ولادت و مبعث پیامبر اسلام چنین جشن هایی را برگزار می کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: خداوند بیان کرده اند است که پیامبر(ص)اجری برای خود جزمودت در مورد اهل بیتش(ع) نمی خواهد و ابزار دوستی به اهل بیت(ع) نیز در چنین مراسم هایی انجام می شود.

معظم له بیان کردند: البته احترام و بالانگاه داشتن یاد اهل بیت(ع) صرفا با برگزاری مراسمات جشن و یا عزاداری نیست بلکه در مرحله اول عمل به فرمایشات این حضرات است که موجب احترام و والانگاه داشتن یاد این حضرات می شود.

ایشان گفتند: اگر امروز وهابی ها به گرفتن مراسم جشن و سرور ما برای اهل بیت(ع) عنوان شرک می زنند این مراسمات عیب ما نیست؛ بلکه از عدم اطلاع آنها از قرآن است و این مساله بارها به اشکال مختلف در قرآن بیان شده است، ولی متاسفانه آنها اهل فکر و تدبر واقعی در قرآن نیستند.

معظم له بیان کردند: کار پیامبر اسلام(ص) این بود که عقول مردم را به سوی ایمان و مسیر حقه سعادت رهنمون دارد؛ خداوند در قرآن مثال هایی برای چنین اعیادی که عقول مومنین را متوجه اصول حقه اسلام می کند بیان کرده است که یکی از آنها ماجرای جشن گرفتن مائده آسمانی از سوی حضرت عیسی(ع) است.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha