چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با بیان این مطلب که قم، ثقل تشیع است، گفتند: امروز شیعیان جهان توجه بسیاری به قم داشته و این شهر باید به صورت آبرومند دربیاید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له عصر امروز در دیدار با امام جمعه اصفهان، شهردار جدید و اعضای شورای شهر قم، اظهار داشتند: در عالم آفرینش تمام موجودات برای خود مسئولیت دارند و شاید ذره ای از ذرات جهان نباشد؛ مگر اینکه خلاق متعال بر او مسئولیتی قرار داده است؛ البته برخی را عقل ما درک و برخی دیگر را درک نمی کند؛ ولی چون فعل خدا پیراسته از عبث است، حتما تمام موجودات حکیمانه آفریده شده اند.

ایشان ابراز داشتند: انسان به عنوان گل سرسبد موجودات، دارای مسئولیت هایی است که خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره کرده است.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان ساختند: ما در مقابل جامعه، خانواده و ... دارای مسئولیت بوده و باید به آن توجه داشته باشیم.

این مرجع تقلید  با بیان این که پذیرش مسئولیت هم افتخار و هم خطرناک است تصریح کردند: بیش از 70 سال در قم حضور دارم و شهردارهایی آمده و رفته اند که کارهایی انجام شده؛ اما شهر قم جهش خوبی پیدا نکرده و شهرسازی مناسبی مخصوصا در قسمت قدیمی آن انجام نشده است.

معظم له با اشاره به جاده پردیسان و پل روگذر این جاده، بیان داشتند: توقف ساخت این پل یقینا بی علت نیست؛ اما باید مشکلات را حل و زودتر آن را احداث کرد.

ایشان اظهار داشتند: در چند سال اخیر نسبت به زائران خدمات خوبی در شهر مقدس قم انجام شده است و انشاءالله شاهد خدمات شهردار جدید نیز در این شهر مقدس باشیم.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان با بیان این مطلب که قم، ثقل تشیع است، ابراز داشتند: ما منکر مقام و جایگاه حوزه‌های علمیه  دیگرنیستیم؛ اما امروز شیعیان جهان توجه بسیاری به قم داشته و این شهر باید به صورت آبرومند دربیاید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha