پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 352017
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
آیت الله امینی

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسئولان بايد در خصوص اجراي پروژه‌هاي نيمه تمام قم، توجه كافي را داشته و روندي را دنبال كنند كه اين مشكل برطرف شود.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، آيت‌الله ابراهيم اميني  در ديدار شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر قم با اشاره به اينكه اداره شهري همچون اصفهان كار آساني نبود و اميدواريم كه از تجربيات خود در اصفهان براي خدمت در شهر قم نیز بهره بگيريد بيان كرد: شهر قم از نظر وسعت شايد كوچكتر از اصفهان باشد ولي موقعيت حساسي داشته و شهري مذهبي است كه پايتخت انقلاب و تشيع به شمار مي‌رود و مردم چنين نگاهي به شهر قم دارند.

وي با اشاره به اينكه با توجه به اين خصوصيات شايد اداره شهر قم از اصفهان دشوارتر باشد بيان كرد: اميدواريم بتوانيد خدماتي ماندگار از خود به يادگار گذاريد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اينكه شوراي شهر قم نيز فعاليت خوبي داشته و با تفاهم و همدلي با شوراي شهر بايد براي اداره امور تلاش كنيد افزود: شهرداري در دنيا غير از طراحي شهر است و شهرداري مسئوليت اداره شهر را به عهده دارد، طراحي شهر نيز به دوش بخش ديگري است البته در كشور ما اين مسئله مد نظر قرار نگرفته است.

وي با اشاره به اينكه بايد پهنه‌هاي ويلايي و آپارتماني در شهر مشخص شود گفت: در بين مناطق مسكوني تفكيكي صورت نگرفته و در كنار منازل مسكوني شاهد بلند مرتبه سازي هستيم كه بايد اين نقيصه برطرف شود.

آيت‌الله اميني به مسئله ترافيك هم اشاره كرد و گفت: با توجه به افزايش روزافزون خودروها بايد به وضع ترافيك در شهر رسيدگي شده و ساخت پاركينگ در ساختمان‌ها جدي گرفته شود و اين گونه نباشد كه ساختماني احداث شود ولي پاركينگ نداشته باشد.

وي با اشاره به اينكه در كوچه‌هاي شهر قم به دليل اين نقيصه جاي تردد و پارك خودرو نيست، يادآور شد: اولويت بندي در اجراي امور از اهميت زيادي برخوردار است؛ مسئله زيباسازي در شهر نیز از اهميت زيادي دارد، ولي بايد ابتدا احتياجات و نيازهاي اوليه پاسخ داده شود و سپس به سراغ مسائل ديگر رفت.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم به مسئله بدهي‌هاي كلان شهرداري اشاره كرد و يادآور شد: بايد در خصوص اين بدهي‌ها چاره انديشي كرد.

وي اجراي پروژه‌هاي نيمه تمام را مورد توجه قرار داد و اضافه كرد: بايد در خصوص اجراي پروژه‌هاي نيمه تمام شوراي شهر و شهرداري توجه كافي را داشته باشند و روندي را دنبال كنند كه اين مشكل برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha