چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نوری همدانی

حوزه/متأسفانه برنامه خاصی برای مهار بد حجابی در کشور وجود ندارد و این موضوع به مساله جدی در کشور تبدیل شده که برطرف کردن آن نیازمند به فرهنگ سازی است و تا این امر تبدیل به یک فرهنگ همگانی نشود مشکل آن برطرف نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار با شهردار جدید قم که در دفتر معظم له برگزار شد، به جایگاه والای قم در روایات اهل بیت(ع) اشاره کردند وگفتند: قم واصفهان از شهرهای انقلابی و مذهبی و دارای سوابق درخشان و علمای بزرگ است.

معظم له با بیان اینکه قم حرم اهل بیت(ع) است،افزودند: قم از شهرهای خاص کشور و اسلام می باشد  و در اهمیت این شهر همین اندزه بس که روایات زیادی درباره مردم قم و پراکنده شدن علم از این شهر به مناطق دیگر از ائمه اطهار(ع) رسیده؛ که این روایات اهمیت جایگاه قم را درنگاه معصومین(ع) می رساند.

ایشان در ادامه اظهار داشتند: قم دارای ویژگیهای خاصی مانندحرم حضرت فاطمه معصومه(ص)، مسجد مقدس جمکران، حوزه علمیه، مراجع تقلید و بزرگان  است و همین جایگاه قم را در کشور بسیار خاص و ویژه کرده و از این لحاظ قم نیازمند مدیر کارآمد و لایقی است تا بتواند با کار و تلاش فراوان این شهر را به جایگاه اصلی خود باز گرداند.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: در قم باید آثار معنوی خاصی جلوه گر باشد، تا معلوم شود اینجا آشیانه اهل بیت(ع) و حوزه علمیه است.

معلظم له ابراز داشتند: موضوع بد حجابی یکی از مشکلات این شهر مقدس است و بایدفکری برای آن کرد و چون تا به حال سایر مسؤلین ومدیران فرهنگی از مسیراصلی و درست این موضوع را پی گیری نکرده اند،  این بدحجابی همچنان ادامه پیدا کرده است.

ایشان در پایان گفتند: متأسفانه  برنامه خاصی برای مهار بد حجابی در کشور وجود ندارد و این موضوع به مساله جدی در کشور تبدیل شده و برطرف کردن آن نیازمند به فرهنگ سازی است و تا این امر تبدیل به یک فرهنگ همگانی نشود مشکل آنهم برطرف نخواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha