چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت آیت الله مظاهری

حوزه/ دشمن با حربه نابودکننده تر از هر بمبی به نام "شبهه" به جنگ با تشیع و اعتقادات جوانان آمده و باید با استدلال و علم در مقابل آن ایستاد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری، در جلسه درس اخلاق خود، با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع)، با اشاره به شبهه افکنی دشمنان مکتب اهل بیت(ع)، گفتند: دشمن با حربه برنده تر از هر شمشیری و نابودکننده تر از هر بمبی به نام "شبهه" به جنگ با تشیع آمده است.

معظم له با بیان این که دشمن به دنبال ایجاد ایجاد شبهه در دل جوان‌ها، مخصوصاً در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌هاست، ابراز داشتند: این حربه بسیار خطرناک است و باید با استدلال و علم آن را ناکارآمد کنیم. لذا اگر اصول دین و قرآن برای جوانان بصورت روان تبیین شود، هیچ شبهه‌ای نمی‌تواند به آن ضربه بزند.

این مرجع تقلید با طرحی سئوالی مبنی بر این که چه زمانی دین و تشیع ضربه می‌خورد؟، در پاسخ افزودند: زمانی که ما جاهل باشیم، به واسطه شبهات موهوم، مکتب اهل بیت(ع) و اسلام ناب ضربه خواهد خورد. به عبارت دیگر استکبار از جهل ما استفاده می‌کند، او می‌داند ایجاد شبهه در مقابل عالم کاری پوچ و بیهوده است، اما در مقابل جاهل اثرگذار است.

حضرت آیت الله مظاهری تاکید کردند: باید در دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها، منبرها و مساجد به شبهات پاسخ داد تا جوانان به انحراف کشیده نشوند، چرا که اگر جوانی گمراه شود از هر آدم کشی بدتر است.

معظم له با بیان این که ایمان لفظی کاربرد ندارد، تصریح کردند: تلاش برای نهادینه سازی ایمان استدلالی و عقلی در بین جوانان از اوجب واجبات است، چون ایمانی که در دل رسوخ کرده باشد، از انحراف و سقوط انسان جلوگیری می کند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه مسلمان کشی، تصریح کردند: استکبار جهانی با تشکیل گروه هایی چون داعش، مسلمانان را به یکدیگر انداخته و این مسئله بهترین خوشحالی‌ها برای صهیونیست‌هاست. الان داعشی‌ها در عراق و سعودی‌ها در یمن، همین کار را می‌کنند.

حضرت آیت الله مظاهری همچنین تصریح کردند: انشاءالله با ظهور امام عصر(عج) به دست شیعه و به رهبری آن حضرت، پرچم اسلام بر روی کره زمین افراشته می‌شود و حکومت اهل بیت(ع) سرتاسر جهان را در بر می‌گیرد و اداره آن به دست شیعه خواهد بود.

برای مطالعه مشروح درس اخلاق حضرت آیت الله مظاهری اینجا را کلیک کنید

انتهای پیام 3/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha