سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حضرت آیت الله مظاهری

حوزه/ انسان به واسطه قدرت انتخاب و اختیار، سعادت و شقاوت دنیا و آخرت خود را رقم می‌زند و اگر عمل نیک انجام دهد، بهشت با آرزوهای او خلق می شود و با اعمال ناپسند جهنم سوزان برای او مهیا می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، امروز در سلسله مباحث اخلاقی، در مسجد حکیم با اشاره به قدرت انتخاب و اختیار انسان، گفتند: خداوند همه هستی را آفریده و انسان با قدرت انتخاب خود زمینه های سعادت و یا شقاوتش را فراهم می کند.

ایشان ادامه دادند: انسان به واسطه قدرت انتخاب و اختیار سعادت و شقاوت دنیا و آخرت انسان خود را رقم می زند و باید نسبت به این انتخاب که منجر به انجام عملی شده، پاسخگو باشد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان تصریح کردند: انسان باید به واسطه این قدرت انتخاب، زمینه سعادت خود را فراهم و جهان را در تسخیر خود قرار دهد و جایگاه اصلی خود را بیابد.

معظم له با بیان این که انسان برای سعادت خود باید در جهت مثبت از آفریده های الهی استفاده کند، یادآور شدند: اعمال انسان اسباب خلق بهشت و جهنم است، اگر انسان عمل نیک انجام دهد، بهشت با آرزوهای او خلق می شود و اگر اعمال ناپسند انجام دهد، جهنم سوزان برای او مهیا می شود.

این مرجع تقلید، قدرت انتخاب انسان را عامل سربلندی و یا سرافکنی او دانستند و افزودند: انسان نسبت به انجام اعمال خود که بر اساس قدرت اختیارش بوده، باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha