سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حضرت آیت الله مظاهری

حوزه/ حضرت آیت الله مظاهری با تاکید بر این که هر کاری که باعث خلوتی مساجد در وقت نماز شود، حرام است، تصریح کردند: دشمن برای خلوتی نمازهای جماعت، منابر و مساجد تلاش می کند تا به اهداف خود برسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید، امروز در درس اخلاق خود، در مسجد حکیم اصفهان با اشاره به اهمیت اقامه نماز جماعت، اظهارداشتند: نماز جماعت نماد وحدت بین مسلمانان است و نباید نسبت به این مسئله بی تفاوت و کم توجه باشیم.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که ثواب بالایی که برای نماز جماعت در نظر گرفته شده به دلیل اتحادی است که در بین مسلمانان ایجاد می کند، افزودند: اقامه نماز به صورت جماعت مستحب است، اما هر کاری که باعث خلوتی مساجد در وقت نماز شود، حرام است.

معظم له با تاکید بر این که خلوت بودن مساجد زمینه موفقیت دشمنان را فراهم می کند، تصریح کردند: دشمن برای خلوتی نمازهای جماعت، منابر و مساجد تلاش می کند تا به اهداف خود برسد.

ایشان توجه به توصیه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در این خصوص را مهم دانستند و خاطرنشان کردند: حضرت امام همواره بر حضور در مساجد در راستای اتحاد مسلمانان و شکست دشمنان تاکید می کردند، مقام معظم رهبری نیز همیشه این مسئله را مورد تاکید قرار می دهند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: خلوت بودن مساجد و منبرها به اسلام صدمه می زند؛ زیرا اتحاد مسلمانان از بین می رود و دشمن از این موقعیت به نفع خود استفاده می کند.

حضرت آیت الله مظاهری با تاکید بر این که جهل در مسائل دین ممنوع است، ادامه دادند: شیعیان با حضور در پای منبرها و بهره گیری از معارف اسلامی و اندیشه های ناب اسلامی، دانش خود را پیرامون دین و اعتقادات افزایش می دهند.

معظم له در پایان، با بیان این که مسلمانان به ویژه شیعیان باید در عمل به دستورات الهی توجه کنند و آنها را بکار ببندند، یادآور شدند: حضور در مساجد و منبرها از جمله مسائلی که باید به آن ها اهتمام ویژه ای داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha