جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حبیب رضا ارزانی

حوزه/ مدیر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان اصفهان از برگزاری کنگره بزرگداشت مقام علمی و دینی حضرت آیت الله مظاهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت اسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از برگزاری کنگره بزرگداشت مرجع عالی قدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حسین مظاهری خبر داد و  با بیان اینکه ایشان بیست سال پیش بنابر توصیه رهبر معظم انقلاب از شهر قم به اصفهان عزیمت کرده اند،گفت: اکنون  این استاد حوزه  به  عنوان مرجعی دینی و علمی در میان  آحاد و اقشار مخحتلف مردم اصفهان جایگاه باارزشی دارند.

مدیر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: رشد و ارتقاء حوزه های علمیه اصفهان مدیون حضور این مرجع دینی است، در همین راستا براساس تصمیم و حکمی که از سوی وزیر راشاد و فرهنگ اسلامی و جمعهی از مسئولان حوزوی گرفته شد، مقرر گردیدکنگره ای به منظور بزرگداشت آیت  الله العظمی مظاهری در اردیبهشت 1395 برگزار  گردد.

وی،رونمایی و معرفی آثار آیت الله العظمی مظاهری را از جمله اقدامات این همایش عنوان و  افزود: حرکت در راستای استفاده بهینه از ظرفیت های قرآنی در استان اصفهان از دیگر اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به این منظور برنامه ریزی هایی در سال جاری صورت گرفته است.

به گفته این مقام مسئول، ظرفیت قرآنی استان اصفهان به اذعان کارشناسان در کشور بی نظیر است ، برگزاری همایش های متعدد قرآنی، موسسات قرآنی و همچنین برگزاری مراسم های انس با قرآن که در کشور گواه بر وجود ظرفیت های بی نظیر قرآنی در استان اصفهان است

وی خاطر نشان کرد: به همین منظور نهضت قرآنی را در راستای تقویت و ترویج بیشتر ظرفیت های قرانی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی به جلسه اخیر فرهنگ عمومی کشور و تصمیمات گرفته شده برای استفاده بهینه از ظرفیت های قرآنی اشاره و عنوان کرد: کمیته آموزش عمومی قرآن با مسئولیت رئیس آموزش و پوروش استان، کمیته پژوهش قرآنی با مسئولیت دانشگاه اصفهان و کمیته فرهنگ و ترویج قرآن با مسئولیت اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان تشکیل شد.

وی در پایان بر لزوم گسترش فرهنگ و ارزش های اسلامی در حد شانیت استان اصفهان تحت عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام تاکید کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha