جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله مظاهری

حوزه / رئیس حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر این که انسان باید از قدرت برای رسیدن به خدا استفاده کند، گفتند: براساس تفسیر آیت الله طباطبایی(ره) قدرت اختیار و انتخاب امانت الهی در دست انسان هاست که باید از آن به خوبی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، امروز در ادامه سلسله مباحث ماه مبارک رمضان، در مسجد حکیم اصفهان، با اشاره به تفاوت انسان با سایر موجودات زنده، اظهارداشتند: تعلیم و تعلم تنها مخصوص انسان است و سایر موجودات به این موضوع توصیه نشده اند.

ایشان افزودند: همان طور که اسلام، انسان را به تعلیم و تعلم توصیه نموده و ثواب و اجر عظیم نیز برای آن در نظر گرفته، در انتخاب مسیر باید دقت عمل داشته شود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که انسان از نعمت پیامبر درون و برون بهره مند شده تا اینکه بتواند انتخاب داشته باشد، تصریح کرد: عقل، فطرت و وجدان اخلاقی در درون و 124 هزار پیامبر و اوصیا و مبلغان آن ها در برون، زمینه ساز هدایت انسان هستند.

این مرجع تقلید ادامه دادند: انسان باید با استفاده از قدرت انتخاب، راه صحیح را برگزیده و در این مسیر پیش برود تا اینکه به سرحد کمال در دنیا و آخرت برسد.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که براساس تفسیر مفسران از امانت الهی، نعمت های گوناگونی به عنوان امانت به انسان معرفی شده اند، گفتند: براساس تفسیر آیت الله طباطبایی(ره) قدرت اختیار و انتخاب امانت الهی در دست انسان ها است که باید از آن به خوبی استفاده کنند.

ایشان، عدم استفاده از قدرت اختیار را مایه تاسف جهنمیان دانستند و افزودند: جهنمیان به دلیل این که از فرصت های اختیار برای رشد و سعادت خود استفاده نکرده اند، در آخرت ناراحت و مایوس هستند.

معظم له با بیان این که باید انسان از قدرت اختیار خود برای رسیدن به خداوند استفاده کند، خاطرنشان کردند: عدم استفاده از پیامبران درون و برون، باعث می شود که انسان مسیر جهنم را انتخاب کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha