پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام احمد سالک

حوزه/ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر این که نقش روحانیت در ایران قابل محو شدن نیست، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، واقعه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش سند مظلومیت جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، شب گذشته در مراسم گرامیداشت شهدای 7 تیر، در خیمه گلستان شهدای اصفهان، با اشاره به جایگاه روحانیت در جامعه،  گفت: روحانیت  و عالمان دینی از در طول تاریخ در راستای تداوم هدایت های رسول مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) نقشی غیر قابل انکار ایفا کرده اند.

وی ادامه داد: روحانیت به گواه تاریخ در سه جهت مهمترین نقش را برعهده داشته که نخستین آن، تبیین، تعریف و تعمیق معارف دینی و مبانی اسلامی در جامعه اسلامی است. عالمان دینی همواره با تمام وجود مردم را به سمت عبودیت و توحید هدایت و راهنمایی می کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دعوت مردم به سمت خدای یکتا توسط عالمان دینی همواره  توام با منقطع شدن از ابرقدرت های جهان چه غرب و چه شرق بوده است، گفت: حکام  زورگو و ظالم همواره در پی اذیت و آزار  و ایجاد مشکل برای عالمان دین برمی آمدند، البته روحانیت برای انجام رسالت خطیر خود، همه سختی ها را به جان خریده است و تقدیم شهدای زیاد از سوی جامعه روحانیت گواه این ادعا است.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به اینکه اگر جانفشانی‌ها و ایثار های روحانیت نبود، امروز حاکمیت اسلامی هم وجود نداشت، عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران کلید قدرت برای تحقق احکام شریعت اسلام، ارتباطات اسلامی، تلاش برای حفظ بیت المال مسلمین و صیانت از ازرش های اسلامی و انقلاب است و نقش روحانیت تشیع در این کشور بدون شک بی بدیل و غیر قابل محو شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین سالک تصریح کرد: دومین نقش بی نظیر روحانیت در تاریخ، تکیه بر قدرت الهی در راستای صیانت از همه ابعاد جامعه، حاکمیت اسلامی و اجرای حدود است، براین اساس در راه تداوم اسلام، به خوبی  جهان شاهد هدایت و راهبری  عالمانه، هوشمندانه و فرزانه رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به شجاعت، تدبیر، فقاهت عرفان و ... رهبر معظم انقلاب، گفت: همواره اقتدار و صلابت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب را در هدایت و راهنمایی های معظم له از طریق فرمایشات و منویات ایشان شاهدیم، مصداق بارز آن سخنرانی اخیر ایشان در ششم رمضان در جمع مسئولان و کارگزاران نظام است که بخوبی مبحث اقتصادی مقاومتی  و مسائل پیرامون هسته ای را تبیین کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام راحل به درستی فرمودند "بهشتی یک ملت بود"؛ این شهید والامقام به گواه تاریخ، مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید، رهبر معظم انقلاب درتوصیف واقعه 7تیر می فرمایند "واقعه 7تیر و به شهادت رسیدن دکتر بهشتی، سند مظلومیت جمهوری اسلامی ایران است".

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: سومین نقش بی بدیل روحانیت در تاریخ، افزایش و ارتقای فهم و درک سیاسی همراه با بصیرت مردم است؛ فهم سیاسی که منقطع از سیاست زدگی و سیاسی کاری و مکر و حیله باشد.

وی یادآور شد: شهید بهشتی حقیقتا یک روحانی مزین و مجهز به هر سه نقش یاد شده بود، ایشان در راستای تعمیق معارف دینی در سطح جامعه و افزایش سطح ایمان و صبر مردم از هیچ فعالیتی فروگذار نمی کرد، در جهت صیانت از حاکمیت اسلامی و استقرار آن اقدامات موثری چون تدوین قانون اساسی و ساماندهی دستگاه قضایی را انجام داد و برای ارتقا فهم سیاسی جامعه، حزب جمهوری اسلامی ایران را پایه گذاری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سالک ابراز کرد: خداوند با توفیق شهادتی که نصیب بهشتی و 72 یار ایشان کرد، بهترین نوع دفاع را از مظلومیت ایشان در برابر همه توطئه ها و تهمت های دشمنان  و منافقین انجام داد و مظلومیت شهید بهشتی با شهادتش بر همگان ثابت شد.

وی بیان کرد: شهادت دکتر بهشتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران چنان ضربه سنگینی بود که  دشمنان و رسانه های آنان پس از این فاجعه بزرگ، ساعت‌ها به شادمانی پرداختند، این مسئله نشان از عمق بغض و کینه دشمن به آن عزیزان و نقش بی یدل آنها بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلسشورای اسلامی در پایان اظهار کرد: نقشه دشمن از گذشته تا کنون و حتی روزهای آتی مهم نظام جمهوری اسلامی ایران، ایجاد اختلاف میان آحاد جامعه اسلامی و بدنام کردن و بی اعتبار کردن جایگاه روحانیت، مراجع دینی و عالمان بزرگ دین در بین مردم است، باید مراقب این چالش اساسی و مهم بود و هوشمندانه عمل کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha