شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قوه قضائیه

حوزه/ كارشناس فرهنگي دادگستري استان اصفهان گفت: روحانيت می تواند به عنوان بازوان قوي دستگاه قضایی در زمينه پيشگيري و كاهش آسيب ها و جرائم، با آگاهی بخشی به مردم به سالم سازی فضای جامعه کمک کند.

 حجت الاسلام مجتبي بخشياني در گفتگو با خبرنگار«حوزه»،در اصفهان با اشاره به نقش روحانیت در کاهش جرائم، اظهار كرد: قريب به دوسا ل است كه قوه قضاييه براساس ضرورت توجه به مباحث فرهنگي و اثر اين عرصه در كاهش آسيب ها، معونتی تحت عنوان "معاونت فرهنگي"، در بدنه قضايي كشور تشكيل داده است.

كارشناس فرهنگي دادگستري استان اصفهان با تاكيد بر ارتباط و تعامل موثرتر و بيشتر بين دستگاه قضایی و حوزه هاي علميه، گفت: روحانيت می تواند با تمركز بر موضوعات مبتلا به جامعه و دريافت آسيب هاي از بدنه دستگاه قضايي، با رويكرد ديني و اسلامي به تحقيق و پژوهش دراين زمينه بپردازد و راهكارهاي مناسب رادر زمينه پيشگيري و كاهش جرائم ارائه دهد.

وي يادآور شد: روحانيت مي تواند به عنوان بازوان قوي در زمينه پيشگيري و كاهش آسيب ها و جرائم، به دستگاه قضايي یاری رساند و در این راستا مبلغین می بایست در زمینه آسیب های پیش روی خانواده ها، گرایش به سبک زندگی غربی، مواد مخدر و ... به مردم آگاهی بخشی کنند.

 حجت الاسلام بخشياني در ادامه با اشاره به فعالیت های فرهنگي دادگستري استان اصفهان، ادامه داد: برگزاري دوره هاي آموزشي تحت عنوان آشنايي با اسرار نماز و آشنايي فرزندان با نماز براي بيش از 2هزار نفر از كاركنان قضايي و توزيع جزوات  قرآني شامل مفاهيم  و تفاسير آیات براي 240 خانواده مرتبط با بدنه قضايي استان از جمله اقدامات معاونت فرهنگی دادگستری اصفهان انجام شده است.

وي افزود: تقويت و تعميق معارف ومفاهيم ديني و مذهبي به همراه حضور مستمر روحانيت در بدنه قضايي استان و استفاده از اين قشر تاثيرگذار در تبیین مباحث اعتقادي  و اخلاقي براي خانواده ها در دستور کار معاونت فرهنگی قرار دارد.

این کارشناس فرهنگی، برپايي جلسات مستمر و موثر اخلاق با حضور اساتيد برجسته كشور براي كاركنان قضايي و اداري دادگستري استان اصفهان را از ديگر برنامه هاي معاونت فرهنگی اعلام و عنوان كرد: نقش روحانيت در كاهش و پيشگيري از جرائم و آسيب هاي اجتماعي بي بديل و غير قابل انكار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha