یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد/ امام جمعه اصفهان

امام جمعه اصفهان گفت: اگر در خانه ای قرآن تلاوت نشود و عبادت و قرآن فقط به مساجد محدود شود، به تعبیر پیامبر اکرم (ص) خانه به گورستان تبدیل می شود .

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، همزمان با روز هشتم ماه مبارک رمضان، در بیان اوصاف متقین، اظهار داشت: متقین به وسیله قرآن، قلبشان را نورانی می کنند. قرآن علاوه بر این که زنگار قلب را از بین می برد، به زندگی نور می بخشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به روایتی از پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و ادامه داد: خانه هایتان را با تلاوت قرآن نورانی کنید، چرا که خانه ای که در آن قرآن تلاوت شود، برای اهل آسمان نورانی است، همان طور که ستارگان برای اهل زمین می درخشند.

وی به اثر تلاوت قرآن بر محیط اطراف اشاره کرد و گفت: ما اگر قرآن بخوانیم، حتی در و دیوار خانه نیز از آن بهره مند می شوند، چرا که همه موجودات حیات دارند، اما ما متوجه حیات آن ها نیستیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) هر بار نماز خود را کنار یکی از درختان نخل خود می خواند و می فرمود "می خواهم در قیامت زمین های متعددی بر نماز خواندن من شهادت دهند".

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان برای اثبات حیات همه موجودات، به آیات سوره زلزال استناد کرد و گفت: خداوند در آیه ۴  سوره زلزال می فرماید"يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا" یعنی آن روز است که زمین اخبار خود را بازگو می کند، که خود دلیلی بر حیات زمین است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به روایتی از رسول خدا (ص)، افزود: اگر در خانه ای قرآن تلاوت نشود و عبادت و قرآن فقط به مساجد محدود شود، به تعبیر پیامبر اکرم (ص) خانه به گورستان تبدیل می شود لذا لازم است افراد در منازل خود قرآن را با صوت بلند قرائت کنند تا فرزندان آن ها نیز از فیض آیات الهی بهره مند ومشمول تربیت اسلامی شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha