چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 352237
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
آیت الله طباطبایی نژاد/ امام جمعه اصفهان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر ضرورت دوری از گناه، گفت: برخی افراد روزه می گیرند، در حالی که چیزی جز گرسنگی و تشنگی عایدشان نمی شود، یعنی روزه آن ها تقوا ایجاد نمی کند.ذ

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، همزمان با چهارمین روز ماه مبارک رمضان، در ادامه بحث در مورد تقوی و ترک گناه، گفت: گناه، توفیق انجام کارهای نیک را از انسان سلب می کند و آنچه از آن به عنوان قبول نشدن اعمال یاد می شود، همان بی تأثیر شدن اعمال است.

وی با اشاره به این که انسان بیمار برای بهبودی به پزشک مراجعه می کند و پزشک او را به مصرف برخی غذاها و داروها توصیه و از برخی منع می کند، ابراز داشت: اگر بیمار داروها را مصرف کند، اما از مصرف غذاهای منع شده، دوری نکند، درمان او به نتیجه نخواهد رسید. ارتکاب به گناه انسان ها هم همین حکم را دارد، یعنی اگر کسی عبادت کند، اما از گناهان دوری نکند، اثری نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: انجام واجبات و ترک معاصی باید توأمان باشد تا در خودسازی و ارتقای درجات تقوای انسان مثمر ثمر واقع شود.

وی، ماه رمضان را نیز مشمول همین قاعده دانست و با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع)، گفت: بعضی روزه می گیرند در حالی که چیزی جز گرسنگی و تشنگی عایدشان نمی شود، یعنی روزه آن ها تقوا ایجاد نمی کند. حضرت زهرا (س) می فرمایند: چه می کند روزه داری که نمی تواند چشم و گوش و بدنش را از گناه حفظ کند، یعنی برای او اثر سازنده ای ندارد.

آیت الله طباطبایی نژاد در پایان بر وابسته بودن تقوا و ترک گناه تأکید کرد و گفت: انسان متقی گناه نمی کند، لذا توفیق عبادت پیدا کرده و در نتیجه عبادات او سازنده و اثر گذار و باعث بالا رفتن مراتب ایمانش می شود.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha