یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ امام جمعه اصفهان با تاکید بر این که هنر غیردینی از پوچ هم بدتر است، گفت: آمریکایی ها و اسرائیلی ها در قالب فیلم کارتون کودکانه هم در پی رسیدن به اهداف خود هستند، اما متأسفانه برخی، در کشور ما بی هدف فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز  در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر و نخبگان قرآنی، ضمن آرزوی برخورداری از برکات ماه مبارک رمضان، به بیان ابعاد مختلف هنر پرداخت و اظهار داشت: همه انسان ها به نوعی در زمینه ای هنرمند هستند، اما برخی در یک زمینه خبره می شوند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال هنر را در وجود همه انسان ها قرار داده است، افزود: هنرمندانی که در زمینه هنری خدا در وجودشان قرار داده شاخص و نمونه می شوند باید بدانند که این استعداد از آن ها نیست، بلکه از جانب خداوند به آن ها عطا شده است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که باید از نعمت ها و هنرهایی که خداوند در وجودمان قرار داده است در راه رضای حضرت حق تعالی استفاده کنیم، ابراز داشت: حضرت علی(ع) به شخصی که طلب یک توصیه از ایشان کرد فرمود «با نعمت خدا نافرمانی خدا را نکن».

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به این‌که نعمت های الهی در واقع امتحان های الهی هستند، گفت: اگر هنرمندی هنر را از جانب خداوند می داند باید در راه خدا از آن استفاده کند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر این که هنری که در پی هدف دینی نباشد از پوچ هم بدتر است، تصریح کرد: آمریکایی ها و اسرائیلی ها در قالب یک فیلم کارتون کودکانه در پی رسیدن به اهداف خود و آماده سازی اذهان عمومی برای هدفشان هستند، اما متأسفانه برخی، در کشور ما بی هدف فعالیت می کنند.

وی با تأکید بر این که هنرمندان بزرگی در کشور و به ویژه در اصفهان فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: هنر بخشی از نعمت های فراوان خداوند است که اگر در مسیر غیر خدا قرار گیرد، موجب خسران و ضرر است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان به اهمیت پرورش هنرمندان متعهد اشاره کرد و افزود: یکی از بزرگ ترین مشکلات هنری در اصفهان، عدم پرورش هنرمند است و اساتید هنر در اصفهان پیر شده اند و متأسفانه جوان ها گرایشی به آموختن هنر ندارند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، گزارشی از برنامه های و فعالیت های فرهنگی و هنری این اداره کل ارائه داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha