یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد/ امام جمعه اصفهان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: کسانی که درجات تقوای آن ها پایین تر است، با انجام عبادت و نماز و روزه از خود راضی می شوند و همین رضایت از خود، افراد را در انجام عباداتِ بیشتر سست می کند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»، از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، همزمان با دهمین روز ماه مبارک رمضان، در بیان اوصاف متقین، گفت: انسان متقی نه تنها از عمل خود هیچ گاه راضی نمی شود، بلکه خود را به کوتاهی در بندگی متهم می کند.

وی خاطر نشان کرد: انسان مومن از کم بودن عبادت خود در وحشت است و هرگاه فردی از آنان تمجید کند، از آن تمجید بیم نموده و می گوید "من از دیگران به خود آگاه ترم، و پروردگارم از خودم به من داناتر است".

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این ترس تا جایی است که برخی از بزرگان وصیت کرده اند تا پس از مرگ مبلغی را به ادای نمازه و روزه آنان اختصاص دهند.

وی ادامه داد: هرگاه کسی از حضرت علی (ع) تعریف می کرد، ایشان می فرمودند "خدایا مرا بهتر از آن چه دیگران تصور می کنند، قرار ده و کوتاهی هایی که من کردم و آنها خبر ندارند را ببخش".

مدیر حوزه علمیه اصفهان، یکی از بزرگترین آفات عبادت را راضی بودن از خود دانست و گفت: کسانی که درجات تقوای آن ها پایین تر است، با انجام عبادت و نماز و روزه از خود راضی می شوند و همین رضایت از خود، افراد را در انجام عباداتِ بیشتر سست می کند.

آیت الله طباطبایی نژاد به بیان خاطره ای از امام خمینی (ره) در این زمینه پرداخت و گفت: مرحوم حجازی که از سخنوران برجسته بود، روزی در محضر امام خمینی(ره) به تعریف و تمجید از ایشان پرداخت، امام (ره)گفتند "اینها را نگویید، مبادا باور کنیم"، لذا با همین جهان بینی بود که در وصیت نامه خود تنها به عفو خدا امیدوار بودند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha