دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 352392
۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ رسول خدا (ص) می فرمایند "در روز قیامت همه چشم ها گریان است، مگر سه چشم، چشمی که از ترس خدا گریه کرده، چشمی که از حرام پوشیده شده و چشمی که شب زنده داری کرده است".

به  گزارش خبرگزاري «حوزه»، از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، همزمان با ششمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه شرح خطبه متقین، اظهار داشت: متقین از آنچه خدا بر آنان حرام کرده، چشم پوشیده و گوش های خود را وقف دانش با منفعت می کنند.

وی با بیان این مطلب که متقین در بلا و سختی و آسایش و راحتی، حالتی یکسان دارند، گفت: اگر خداوند برای اقامتشان در دنیا زمان معینی را مقرر نکرده بود، از شوق ثواب و بیم عذاب به اندازه چشم به هم زدنی روحشان در بدنشان قرار نمی گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رسول خدا (ص) می فرمایند "در روز قیامت همه چشم ها گریان است، مگر سه چشم، چشمی که از ترس خدا گریه کرده، چشمی که از حرام پوشیده شده و چشمی که شب زنده داری کرده است".

مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: اهل تقوی کار بیهوده و لغو انجام نمی دهند، لذا چشم و گوششان را جایی به کار می گیرند، که برای دنیا و آخرتشان منفعت داشته باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد، کمی آرزو ها را از دیگر خصایص انسان متقی برشمرد و خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) به عنوان نمونه بارز یک انسان متقی در زمانی که ایران نا آرام است و پس از گذشت ۱۵ سال به ایران می آیند، وقتی در هواپیما خبرنگار احساس امام (ره) را سؤال می کند، امام (ره) می فرمایند: "هیچ حسی ندارم، چرا که می داند وظیفه خود را انجام داده لذا خود را درگیر آرزوهای بلند نمی کند".

وی خاطرنشان کرد: حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) در زندان هارون الرشید خداوند را شکر می کند و می فرماید: خدایا من از تو چیزی جز مکانی آرام برای عبادت نمی خواستم که برایم فراهم کردی.

امام جمعه اصفهان، صبر را از دیگر ویژگی های انسان متقی دانست و گفت: صبر بر دو قسم است، صبر بر عبادت و صبر برای ترک گناه و یک انسان متقی زمانی کوتاه را صبر پیشه می کند، تا به راحتی ابدی برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha