یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

امام جمعه اصفهان ضمن تشریح رسالت های ائمه جماعات گفت: جذب جوانان و تشویق آنان برای حضور در مساجد از رسالت های مهم ائمه جماعات است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در گردهمایی ائمه جمعه و جماعت استان اصفهان عنوان کرد: از توفیقات الهی که نصیب قشر روحانیت شده است حضور در سنگرهای دینی مساجد تحت عنوان ائمه جماعات است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت مساجد به عنوان سنگرهای دینی و مذهبی در سطح جامعه گفت: در حال حاضر در اصفهان بیش از 700مسجد وجود دارد که حاکی از 700سنگر دین برای مقابله با تهاجمات و تربیت نسل مسلمان واقعی است که باید از این فرصت مغتنم توسط ائمه جوانان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به امکانات و شرایط حاضر بیش از گذشته، ائمه جماعات از فرصت ها در راستای تعمیق دین و تشویق در انجام احکام الهی اقدام کنند، گفت: رسالت بیان احکام شرعی و مسئله دین هرگز نباید از سوی ائمه جماعات ترک و یا حتی کم رنگ شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ضمن اشاره به هفته تکریم و غبار روبی مساجد تصریح کرد: چنانچه روحانیت در هر امر و نهی که به مردم می گویند خود در عمل به آن پیشتاز باشند بدون شک جایگاه، اعتقاد و آبروی آنها در میان مردم بیشتر می شود.

وی در ادمه به برخی وظایف ائمه جماعات در این هفته اشاره کرد و افزود: نظارت بر نظافت و مدیریت فضای مساجد از جمله رسالت های ائمه جماعت مساجد است که در مهیا سازی و جلب و جذب جوانان به مساجد تاثیر گذار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن انتقاد از برخی رفتار ها و عملکردهای افراد در مساجد و حرمین شریفین اذعان کرد: متاسفانه برخی رفتارها و گفتارهای ما نسبت به ساحت مقدس خداوند و ائمه اطهار بی معرفتی است؛ حفظ حرمت همسایه های مساجد از سوی اهالی مسجد امری ضروری است.

وی در پایان تصریح کرد: طلبه شدن ، امام جماعت و ائمه جمعه شدن همگی از توفیقات و نعمت های الهی است که بهترین راه شکل آن حسن استفاده از این فرصت مغتنم است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha