پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر

حوزه/ احیاء فرهنگ نهج البلاغه، قرآن و سیره اهل بیت(ع) که همان فرهنگ ناب اسلامی است، وظیفه همگان بوده و همه باید در این مسیر تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر، عصر امروز در آئین افتتاحیه موسسه نهج البلاغه اصفهان با اشاره به مهترین برنامه و رسالت موسسه نهج البلاغه در اصفهان اظهار داشت: امروز  ما وارث نهج البلاغه، عاشورا و جغرافیای شهادت هستیم لذا باید فرهنگ اسلامی را در جامعه گسترش دهیم.

مدیر موسسه نهج البلاغه اصفهان بیان کرد: احیاء فرهنگ نهج البلاغه ، قرآن و سیره اهل بیت(ع) که همان فرهنگ ناب اسلامی است وظیفه همگان بوده و همه باید در این مسیر تلاش کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ظرفیت نهج البلاغه در مبانی مختلف جامعه تصریح کرد: نهج البلاغه مجموعه ای کامل شامل اصول سیاست مداری ، دین داری و حکومت مداری است.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر، با بیان اینکه تاکنون در عرصه انتشار و ترجمه نهج البلاغه اقدامات خوبی صورت گرفته، خاطر نشان ساخت: حرکت موسسه نهج البلاغه در جهت ترویج فرهنگ نهج البلاغه در مدیریت جامعه و بین نسل جوان و نوجوان است.

وی گفت: گسترش فرهنگ نهج البلاغه در مدیریت سیاسی و اجتماعی جامعه و نیز ترویج نهج البلاغه در بین جوانان و نوجوانان مهترین برنامه و رسالت این موسسه خواهد بود.

امام جمعه موقت اصفهان، با اشاره به اینکه باید فرهنگ اسلامی بیش از گذشته در بین دانش آموزان، دانشجویان ، طلاب و رسانه ها نهادینه شود، یادآورشد: رسانه ملی، آموزش و پروروش، دانشگاه ها و مدارس علمیه نقش موثری در ترویج فرهنگ نهج البلاغه دارند و باید بیش از این در این مسیر سرمایه گذاری کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha