دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
1

حوزه / امام جمعه اصفهان با انتقاد از اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها، آن را در شأن نظام اسلامی ندانست و گفت: اگر امروز در اصفهان خانمی بخواهد برای سونوگرافی به دکتر خانم مراجعه کند، با مشکل روبرو می شود، در حالی که تعداد زیادی از خانم ها مهندس معدن، راه و ساختمان و ... هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،  آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، امروز در دیدار خانم الهام امین زاده، معاون حقوقی رئیس جمهور، بر لزوم برنامه ریزی دقیق در اختصاص رشته های دانشگاهی تأکید کرد و گفت: بر اساس کدام نیاز سنجی الان حدود ۲۰ هزار خانم فوق لیسانس در رشته حقوق داریم؟

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خانواده هزینه‌های گزافی را برای تحصیل فرزندان خود متحمل می شود و گاهی زیر بار وام ها و قرض های سنگین می‌رود، اما پس از فارغ التحصیلی، هیچ فرصت شغلی ندارند.

وی دولت را به‌عنوان پدر ملت خطاب کرد و گفت: اگر دولت دلسوز مردم نبوده و بی تدبیر عمل کند، مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراوانی به وجود می‌آید که مانند آتش زیر خاکستر در آینده خطرناک خواهد بود.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: دانشگاه ها تعداد زیاد دانشجوی خانم در رشته حقوق پذیرش می کنند، اما پس از فارغ التحصیلی، هیچ فرصت شغلی مناسبی برای آن ها تعریف نکرده اند و همین امر موجبات نارضایتی مردم از دولت ها و نظام را فراهم می کند.

وی با انتقاد  از اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها  گفت: اگر امروز در اصفهان خانمی بخواهد برای سونوگرافی به دکتر خانم مراجعه کند، با مشکل روبرو می شود، در حالی که تعداد زیادی از خانم ها مهندس معدن، راه و ساختمان و ... هستند.

 در ابتدای این دیدار خانم الهام امین زاده، معاون حقوقی رئیس جمهور از راه اندازی سامانه ملی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: تدوین منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور به معاونت حقوقی واگذار شد که در تدوین این سند، فرمان ۸ ماده‌ای حضرت امام (ره)، رساله حقوق امام سجاد (علیه السلام) و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در کنار قوانین و مقررات گذاشته شد، تا سندی اسلامی و ایرانی تدوین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha