دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
15

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به اهمیت حفظ قرآن اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی طلاب تسلط بر قرآن در همه زمینه هاست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات تفسیر قرآن و خوشنویسی طلاب خواهرو برادر حوزه علمیه اصفهان  که به مناسبت اعیاد شعبانیه در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار شد،  ضمن ابراز خرسندی از آغاز و گسترش فعالیت های هنری در حوزه های علمیه، گفت: در گذشته فعالیت های قرآنی فقط منحصر به طلاب و روحانیون بود اما به تدریج و با گذر زمان شاهد گسترش این علوم در جامعه شدیم.

وی با تاکید بر اینکه متصدیان اصلی امور قرآنی طلاب هستند، اظهار داشت: کار اصلی ما آشنا کردن مردم با قرآن بوده و عقیده شخصی من این است که همه طلاب با اتمام پایه ۶ حوزه بایستی حافظ کل قرآن کریم باشند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه در کشور  یمن اکثر دانش آموزان تا کلاس۱۲ حافظ قرآن می شوند، گفت: اگر طلاب ادبیات می خوانند برای فهم و درک بهتر قرآن کریم است پس اگر حافظ قرآن می شویم باید آن را با ادبیات تطبیق دهیم چرا که طلبه موفق کسی است که هر دو را داشته باشد.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حفظ قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: معظم له فرمودند ما به ۱۰ میلیون حافظ قرآن نیاز داریم و به عقیده من همه طلاب باید بخشی از این تعداد باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه حفظ قرآن باید به همراه تفسیر باشد گفت: مهمترین کار حوزوی، تسلط بر قرآن در همه زمینه هاست و هر طلبه ای که این کار را نکند عقب افتاده است.

وی در ادامه از فعالیت های هنری صورت گرفته در حوزه های علمیه ابراز خرسندی کرد و خاطرنشان ساخت: بهترین هنر برای یک طلبه خوشنویسی و آموزش آن به دیگران است اما متاسفانه برای این موضوع کم کار شده که باید به طور جدی با قوت بیشتر در حوزه پیگیری شود.

وی در توصیه ای به اساتید این هنر گفت: رموزخوشنویسی را به زبان ساده و دقیق به طلاب آموزش دهید و از آنان در کلاس تمرین بخواهید و در آموزش عجله نکنید تا طلاب به خوشنویسی عادت نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان و مسئولین واحد قرآن و واحد فرهنگی هم در پایان این برنامه، هر یک به صورت اجمالی گزارشی از فعالیت های خود ارائه دادند؛ در پایان هم جوایزی به نفرات برتر مسابقات تفسیر و خوشنویسی اهداء شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha