دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد/ امام جمعه اصفهان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان صله رحم را از صفات متقین برشمرد و گفت: صله رحم باعث طول عمر انسان می شود.

به گزارش خبرگزاري «حوزه»، از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان همزمان با سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان از جمله ویژگی های متقین را وصل  رحم دانست و گفت: یکی از صفات انسان متقی صله رحم است، لیکن آنچه از این امر  بالاتر است، صله رحم با کسانی است، که قطع رحم کرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تغافل را یکی ازاصول مهم در برقراری ارتباط برشمرد و گفت: بر اساس روایتی از حضرت علی (علیه السلام) اگر انسان خود را به غفلت نزند و از بسیاری امور چشم پوشی نکند، زندگیش تلخ می شود.

این استاد حوزه، به ثمرات صله رحم اشاره کرد و یادآورشد: اگر انسان از خطای دیگران چشم پوشی کرده و رابطه قطع شده ای را وصل کند، نه تنها عمرش طولانی می شود، بلکه مانع از بلایی می شود که قرار است بر سر انسان بیاید.

وی از دیگر مصادیق مکارم اخلاق را اعطا کردن به کسی که تو را محروم کرده دانست و گفت: متقی اگر کسی او را در هنگام نیاز محروم کرده، زمانی که به قدرت برسد، به او اعطا می کند بدون این که به رویش بیاورد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به آیات قرآن کریم  اظهار داشت: خوبی و بدی یکسان نیست، چه بسا دشمنی که اگر به او پاسخ خوب دهید، دوست و رفیق شما می شود.

وی تصریح کرد: حضرت موسی (علیه السلام) از خدا پرسید: اگر کسی صله رحم به جا آورد چه سزایی به او می دهید؟ خداوند فرمودند: اجلش را عقب می اندازم یعنی عمر او طولانی می شود.

نماینده ولی فقیه در استان، به روایتی از امام صادق (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: صله رحم کنید ولو به شربتی از آب باشد و در روایت دیگری آمده است که با آزار ندادن دیگران صله رحم انجام دهید.

وی تأکید کرد: این امور برای کسانی است که قدرت و توانایی بیشتر ندارند ، لذا انسان هایی که توانایی و قدرت دارند باید در بستگان و ارحام خود جستجو کنند و در حد توان نیازهایشان را مرتفع کنند.

313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha