دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر این که زبان از بیان اوصاف حضرت علی (ع) ناتوان است، گفت: در بیان ویژگی های امیرالمؤمنین (ع) زبان بشر ناتوان است، لذا باید ایشان را از سخنان خودشان بشناسیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ، همزمان با نوزدهمین روز ماه مبارک رمضان، در ادامه سلسله مباحث ویژگی های متقین، ضمن تسلیت ضربت خوردن امیرالمؤمنین (ع)، اظهار داشت: در روایات سه شب به عنوان شب قدر معرفی شده و ائمه معصومین (ع) هم در پاسخ این که کدام یک از این سه شب، شب قدر است، می فرمودند "چه اشکالی دارد سه شب را به عبادت بپردازید".

نماینده ولی فقیه در اصفهان، به فضائل لیله القدر اشاره کرد و گفت: "لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ"، عبادت در این شب ثواب عبادت هزار ماه را دارد، که اگر شب نوزدهم لیله القدر هم معرفی نمی شد، به جا بود، شبی را که امیرالمؤمنین (ع) و فرزندانشان تا صبح بیدار بودند، در سوگ ایشان به عبادت بنشینیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری به اعمال وارد شده در این شب ها اشاره کرد و ابراز داشت: بعضی از اعمال در هر سه شب مشترک هستند از جمله غسل کردن و احیا، البته نه تنها صرف بیدار ماندن، بلکه شب زنده داری همراه با عبادت و خشوع مورد تأکید است.

وی ادامه داد: اقامه نماز ویژه شب های قدر توصیه شده که خواندن آن نه تنها باعث آمرزش گذشتگان می شود، بلکه در آیندگان و سرنوشت آن ها نیز اثر گذار است.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: فرستادن لعن به قاتلین امیرالمؤمنین (ع)، قرائت قرآن و استغفار از دیگر اعمالی است که در این شب ها وارد شده و بر انجام آن تأکید شده است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر این که زبان  ازبیان اوصاف حضرت علی (ع) ناتوان است، گفت: در بیان ویژگی های امیرالمؤمنین (ع) زبان بشر ناتوان است، لذا باید ایشان را از سخنان خودشان بشناسیم.

وی  تصریح کرد: حضرت می فرمایند "کسی جامه خلافت را بر تن کرد که می دانست محل و جایگاه من نسبت به خلافت مثل قطب به محور آسیاب است، چگونه در آسیاب اگر قطب نباشد، سنگ آسیاب حرکت نکرده و از مسیر اصلیش خارج می شود، این جا به جایی نیز دین را از مسیر اصلی خود منحرف خواهد کرد."

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha