شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام باطنی اصفهان

حوزه/ جانشین مدیرحوزه علمیه اصفهان گفت: با رصد مشکلات جامعه در می یابیم که اغلب مشکلات ریشه در فقر معنویت و کمرنگ شدن مبانی دینی دارد.

 حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی در گفتگو با خبرنگار حوزه»، در اصفهان با تاکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت لیالی قدر، اظهار داشت: در شب قدر مقدرات انسان رقم می خورد و سرنوشت یک سال مشخص می شود.

وی ادامه داد: شب قدر، شب عفو، بخشش و مغفرت الهی است؛ بنابراین مومنان در حق یکدیگر دعا کرده و رفع مشکلات جهان اسلام به ویژه شیعیان تحت ظلم و ستم، در گوشه و کنار دنیا را از خداوند سبحان طلب کنند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به نزول قرآن در شب قدر، ابراز داشت: اگر قرآن را به درستی شناخته و با این کتاب به عنوان قانون زندگی بشر و تضمین کننده سعادت دو جهان انسان، خوب آشنایی داشته باشیم، عظمت ظرف نزول قرآن را درک می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی افزود: در شب های قدر بهترین فرصت فراهم می شود که انسان اعمال، رفتار، نیات و اندیشه های گذشته خود را بازخوانی کرده و نقاط ضعف و قوت را به خوبی دریابد و تصمیم بگیرد که نقاط قوت خود را پرورش و نقاط ضعف را رفع کند.

وی با بیان این که شب قدر، شب دعا برای جامعه، امت اسلامی، تصمیم برای جبران گذشته و حرکت در مسیر عبادت و بندگی و خدمت به خلق خداست، افزود: با رصد مشکلات جامعه در می یابیم که اغلب مشکلات ریشه در فقر معنویت و کمرنگ شدن مبانی دینی دارد؛ بنابراین باید از فرصت ماه مبارک رمضان و به ویژه شب های قدر استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: از صاحب شب های قدر امیرمومنان حضرت علی(ع) استمداد بطلبیم که خداوند چتر عنایت خود را بر سر مردم ایران بیش از گذشته بگستراند و با عبادت، بندگی، اخلاص و نیات صادقه، مشکلات و گرفتاری های جامعه مرتفع شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha