پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
قرآن کریم

حوزه/ استاد جامعةالزهرا(س) گفت: دوای دردهای جامعه امروز در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با توسل و رجوع به قرآن حل شدنی است.

فاطمه حامدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: آیه به آیه قرآن برای تمام مشکلات از جمله مدیریتی و اجتماعی، روحی و جسمی که انسان با آن درگیر است دارای راه حل است.

وی افزود: قرآن معدن ایمان و راهی است که رونده آن گمراه نخواهد شد بلکه به سعادت در دنیا و آخرت دست خواهد یافت.

استاد جامعةالزهرا(س) با بیان اینکه نزول قرآن بر قلب نازنین پیامبر(ص) در شب قدر بوده است گفت: این موضوع اهمیت شب های قدر و توجه به مفاهیم و تامل در این گنجینه عظیم را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: قبل از اسلام نیز شب های قدر بوده است و بر اساس روایات متعدد نزول کتاب های آسمانی دیگر نیز در این شب ها بوده است.

حامدی با اشاره به جایگاه و اهمیت قرآن در خطبه های گرانقدر حضرت علی(ع) در نهج البلاغه گفت: در خطبه 198 حضرت در مورد ویژگی ها و ارزش های وصف نشدنی قرآن به صورت کامل پرداخته است.

وی ادامه داد: در این خطبه تاکید کرده است که "قرآن نوری که چراغهایش خاموش نشود. چراغی که فروزندگیش کاستی نیابد، دریایی که ژرفایش دانسته نمی شود و راهی که رونده اش را گمراه نکند."
استاد جامعةالزهرا(س) اضافه کرد: قرآن قدرتی شکست ناپذیر دارد از این رو در این شب های قدر باید با تامل در آن و توسل به مولای متقیان و سایر معصومان راه نجات از مشکلات و سعادت را از خداوند طلب کنیم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha