یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 352758
۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
حسینی هرند

حوزه/ روزه داری ظاهری مقدمه ای برای روزه داری واقعی است و باید سعی کنیم تا دل را از آلودگی و گناهان پاک نماییم تا در شمار متقین قرار گیریم.

حجت الاسلام  سید مهدی اصل حسینی، در گفت و گو با خبرنگار«حوزه»، در اصفهان، با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه ضیافتی است که در آن دعوت کننده ذات مقدس الهی است، اظهار داشت: در این ماه، بنده میهمان، حضرت باری تعالی میزبان و یکی از وسایل پذیرایی، روزه است.

وی با بیان این که روزه داری ظاهری مقدمه ای برای روزه داری واقعی است، تصریح کرد: باید سعی کنیم تا با روزه واقعی، مطابق آنچه در روایات آمده چشم، زبان و گوشمان را نیز روزه دار کنیم و دل را از آلودگی و  گناهان پاک نماییم تا در شمار متقین قرار گیریم.

امام جمعه شهرستان هرند، با اشاره به اینکه در این ماه حتی نفس کشیدن نیز در حکم عبادت خداوند محسوب می گردد، اضافه کرد: در این ماه هر نفسی یک سبحان الله محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ماه رمضان، عيد اولياء خداست، چرا كه همه كساني كه از اين ماه چه  توشه برداشته و چه برنداشته باشند، پشيمانند، تصریح کرد: كساني كه توشه برداشتند مي گويند چرا كم برداشتيم و كساني كه توشه برنداشته اند از خسارت وارد آمده به خود پشيمانند.

حجت الاسلام اصل حسینی تاکید کرد: اهمیت ماه مبارک رمضان آن قدر زیاد است که خداوند متعال دو ماه بسیار مهم رجب و شعبان را مقدمه این ماه  قرار داده تا انسان ها با آمادگی خاصی بتوانند وارد این ماه شوند، به این معنی که بدون این آمادگی توانایی درک ماه رمضان را نخواهند داشت.

وی یادآور شد: رسول اکرم (ص) در روایتی می فرماید "آگاه باشید در طول عمر شما نسیم هایی می وزد که باید خود را در معرض آنها قرار دهید" ماه رمضان از جمله این نسیم هاست که به ما حیات بخشیده و آلودگی های انباشته شده در طول یازده ماه را پاک می کند واگر کسی از برکات و فضایل گسترده این ماه بهره نبرد، مقصر خود اوست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha