پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حبیب ارزانی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اسلامیت همراه با عدالت و مردم سالاری دینی از مهمترین شاخص های حکومت مطلوب امام راحل (ره) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از  اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی، شامگاه یکشنبه، در نشست تخصصی اندیشه های امام خمینی(س)، با موضوع امام خمینی(ره) در عرصه بین الملل که به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان در محل نگارستان حضرت امام برگزار گردید؛ اظهار داشت:  اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)، جزیی از اندیشه کلان آن امام و متأثر از ابعاد مختلف اندیشه های ایشان است.

وی، با بیان اینکه امام خمینی(ره) متفکری بزرگ بود که به حوزه های مختلف علمی اشراف داشت و همین ویژگی ها از او شخصیتی چند بعدی ساخته بود؛ تصریح کرد: امام خمینی(ره) دارای شخصیتی چند بعدی است که اندیشه های کاربردی ایشان در عرصه های مختلف در حوزه مباحث اخلاق، عرفان، فقه، فلسفه، کلام و سیاست را در بر می گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، با اشاره به انواع مدل های حاکمیتی در دنیا اظهار داشت: یک نوع از حاکمیت، حکومت به سبک پادشاهی است که هم اکنون نیز در دنیا این نوع حکومت را شاهد هستیم.

وی نوع دیگر حکومت را شیوه "دموکراسی" معرفی کرد و توضیح داد: مردم سالاری یا دموکراسی یک روش حکومتی است که در آن فرد یا گروهی خاص حکومت نمی‌کنند بلکه مردم حکومت می‌کنند و رهبران سیاسی توسط رای اکثریت آحاد جامعه انتخاب می گردند.

این مقام مسئول، برجسته ترین ویژگی های اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) را برشمرد و گفت: یکی از مفاهیم محوری در اندیشه امام رابطه دین و سیاست است، به گونه ای که می توان سنگ بنای اساسی اندیشه سیاسی وی را در این موضوع جست و جو کرد.

وی یادآور شد: امام خمینی (ره) نظریه حکومت دینی را در دنیای معاصر مطرح و عملی ساخت و دنیا نیز حکومت دین را پذیرفته است و رشد علمی و موفقیت های بزرگ ایران در عرصه های مختلف نیز موید همین مطلب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، توحید و خداباوری را بنیان اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: اسلامیت همراه با عدالت و مردم سالاری دینی از مهمترین شاخص های حکومت مطلوب امام راحل (ره) است.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبریت قاطع امام خمینی(ره) و مجاهدت‌ ها و کوشش‌ های بی نظیر امت مسلمان ایران حکومت اسلامی در سرتاسر ایران استقرار یافت؛ تا به حول و قوه الهی ملت بزرگ ایران بتواند توانمند و امیدوار زمینه تشکیل حکومت عدل اسلامی را برای ظهور امام زمان(عج) فراهم آورد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha