پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عبدالله دوسو

حوزه/ رئیس اتحادیه طلاب آفریقا گفت: معضل مهم در آفریقا اکنون وجود دو نوع خط تکفیری داخلی و خارجی است، تکفیری داخلی مانند بوکوحرام و الشباب است و تکفیری خارجی تبلیغ وهابیت توسط عربستان سعودی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، عبدالله دوسو در دیدار اعضای اتحادیه طلاب آفریقایی با آیت الله مقتدایی نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، که در سالن جلسات این جامعه در قم برگزارشد، به اهداف، عملکرد و وظائف این اتحادیه اشاره و بیان داشت: اتحادیه طلاب آفریقا از چند کمیسیون تشکیل شده است که می‌توان به کمیسیون آموزش و ترجمه، کمیسیون استقبال از تازه واردان، کمیسیون ورزشی، کمیسیون نشریات و سایت اشاره کرد.

وی افزود:  این اتحادیه در نظر دارد تا در همایش سالیانه خود که در 27 رجب برگزار می‌شود، دستور جلسه کار خود را مقابله با جریان تفکیری و ارزیابی بهترین شیوه تبلیغ قرار دهد.

در ادامه مسئول همایش جریان تکفیری این اتحادیه؛ گزارشی از عملکرد و برنامه‌های همایش پیش رو را ارائه داد.

وی  بیان داشت: معضل مهم در آفریقا وجود دو نوع خط تکفیری داخلی و خارجی است؛ تکفیری داخلی مانند بوکوحرام و الشباب است و تکفیری خارجی تبلیغ وهابیت توسط عربستان سعودی می‌باشد.

بر اساس این گزارش: حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم الهی مسئول دفتر امور بین الملل جامعه مدرسین ضمن معرفی طلاب آفریقایی، فعالیت‌های آنان را تشریح کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha