جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فقرا و مستمندان

​حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه مدرسه امام صادق (ع) بیجار با تاکید بر اینکه جمعه پیش رو مصادف با عید سعید فطر است، گفت: در این روزهای پایانی ماه مهمانی خدا، قشرهای کم توان و ضعیف جامعه را یاری کنیم و اجازه ندهیم زندگی بر آنان به سختی بگذرد.

حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان با اشاره به آخرین روزهای ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان امسال هم آخرین روزهای خود را سپری می کند. در این ماه مومنان بسیاری از خوان گسترده الهی بهره های معنوی بسیاری بردند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه مدرسه امام صادق (ع) بیجار، رمضان را ماه باز بودن درهای توبه بر روی بندگان خداوند عنوان کرد و گفت: در این ماه خداوند درهای توبه و بازگشت به سوی حق را بر روی مومنین و توابین باز می کند، لذا این ماه بهترین فرصت برای بازگشت به اصل خویش، یعنی انسانیت و معرفت است.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه جمعه پیش رو مصادف با عید سعید فطر است، افزود: در این روزهای پایانی ماه مهمانی خدا، یعنی رمضان بیاییم ضمن دعا به درگاه خداوند برای قبولی ادعیه ها و... قشرهای کم توان و ضعیف جامعه را یاری کنیم و اجازه ندهیم زندگی بر آنان به سختی بگذرد.

حجت الاسلام معصوم خانی ادامه داد: در این ماه بسیاری از بندگان سعادت روزه داری را داشتند و برخی هم به دلیل برخی از مشکلات همانند بیماری و ناتوانی قادر به گرفتن روزه نشدند به هر حال باید رمضان را برای خود ماه تزکیه نفس و دوری از گناهان نامید.

وی به ویژگی های یک فرد روزه دار اشاره کرد و گفت: روزه داری فقط نخوردن نیست، بلکه روزه دار باید خود را از هرچه که خداوند منان در این ماه حرام دانسته است، دور نگه دارد، همانند دروغ، غیبت و....

معاون پژوهش مدرسه علمیه مدرسه امام صادق (ع) بیجار گفت: باید مسلمانان جهان ماه مبارک رمضان را مایه وحدت و یکپارچگی خود قرار دهند و این فرصت را غنیمت بدانند و برادری خود مستحکم از قبل کنند، زیرا ماه رمضان متعلق به اسلام و تمامی مذاهب آن است.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه مبلغان بسیاری از مدارس علمیه کردستان به سراسر استان در این ماه اعزام شده اند، گفت: در این ماه مبلغین بسیاری از سوی اداراتی همانند تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه و به ویژه مدارس علمیه به شهرها و روستاهای کردستان برای تبیین دین مبین اسلام و تبلیغ این ماه خدا اعزام شده اند.

حجت الاسلام معصوم خانی وظیفه این مبلغان را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این برهه خاص از وضعیت جامعه، مبلغین مذهبی وظیفه بسیار خطیری در راهنمایی و ارشاد جامعه دارند و موظفند که جامعه را با عملکردها و تلاشهای خود در مقابل هجمه و ناتوی فرهنگی دشمنان بیمه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha