جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آستان قدس رضوی

حوزه / معاون هماهنگی ستاد خدمت‌رسانی به زائران اربعین آستان قدس رضوی گفت: بیانات و توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنایی راهبردی برای تمامی اقدامات فرهنگی ستاد اربعین آستان قدس رضوی بوده است.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی لقمان پور، امروز طی سخنانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پیاده‌روی اربعین، با تأکید بر لزوم افزایش شور مردمی همراه با شعور، خاطرنشان کرد: تمام اقدامات ستاد اربعین آستان قدس رضوی از توزیع غذا تا برپایی مراسم عزاداری و سخنرانی، همگی به نوعی اقدامات فرهنگی به شمار می‌رود که در آن‌ها تلاش شده محور فعالیت‌ها مردم باشند؛ به عبارتی بنای کار بر آن است که خدمت‌رسانی به زائران با یک عیار ویژه توسط مردم انجام شود.

وی بیان کرد: در نقطه صفر مرزی ایران و عراق، صحنی بزرگ و نماد‌ین که تداعی بخش صحن انقلاب اسلامی بارگاه مقدس امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) در مشهد مقدس است، طراحی و ایجاد شده است. در این صحن نمادین برنامه‌های متنوع و متعدد معنوی از جمله قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(علیه‌السلام)، صلوات خاصه امام حسین(علیه‌السلام)، ذکر مصیبت ویژه اربعین حسینی و ... به طور مستمر اجرا می‌شود که فضای معنوی وصف ناپذیری را ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی ستاد خدمت‌رسانی به زائران اربعین آستان قدس رضوی با اشاره به این مطلب که در پایانه مرزی مهران، برنامه‌های صوتی آستان قدس رضوی به صورت واحد و منسجم اجرا و پخش می‌شود، اضافه کرد: با سازمان‌دهی طلاب و فضلا، تمام موکب‌های مرز مهران در سه وعده صبح، ظهر و مغرب، نماز جماعت برپا می‌کنند و تمامی موکب‌ها روحانی و سخنران دارند.

حجت الاسلام لقمان‌پور در پایان شور و شعور حسینی را در مرز مهران بی‌نظیر توصیف و عنوان کرد: کارگروه رسانه و تولیدات هنری نیز با هدف پوشش رسانه‌ای و ارائه تولیدات هنری که بتواند به شکلی شایسته پیام اربعین را منتقل کند، در ستاد اربعین آستان قدس رضوی تشکیل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha