پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حمایت از بیانات رهبری

حوزه/ فعالان اینترنتی و شبکه های اجتماعی بین المللی در ساعات اولیه انتشار سخنان رهبری و در حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب هشتک (# السعودیه_ تصد_ عن_سبیل_ الله) را منتشر کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» فعالان اینترتی و شبکه های اجتماعی بین المللی در حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت موسم حج که آل سعود را به سبب سیاست های آن در اداره حج و ممانعت از حضور مردم در ادای مراسم حج و جلوگیری از انجام شعائر دینی و ادعیه  و مراسم "حج ابراهیمی" و به ویژه نقش دولت عربستان در فاجعه منی مورد حمله قرار داده بودند، هشتک (# السعودیه_ تصد_ عن_سبیل_ الله) منتشر کردند.

نویسندگان و روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان در نشر هشتک (#) مشارکت کردند و انتقادات خود را از سیاست ها و اقدامات حکام آل سعود از طریق نشر محتوای هاشتاگ بیان کردند. این فعالیت ها درست در ساعات اولیه انتشار سخنان رهبری آغاز شد و در شبکه اجتماعی تویتر مطالب فراوانی پیرامون بیانات ایشان منتشر شد.

"عبد الباری عطوان" روزنامه نگار سرشناس عرب در این فعالیت شر کت کرد و گفت: بعد از اینکه عربستان مسلمانان ایران و یمن را از ادای فریضه حج بازداشت، فعالان در شبکه های اجتماعی اعتراض خود را اعلام کردند. "عطوان" افزود: موسم حج تبدیل به منبع نگرانی، ترس و وحشت حجاج شده  و حاجیان از تکرار همچین فاجعه ترس دارند.

"علی مراد" روزنامه نگار لبنانی گفت: زمانی که عربستان ورود حجاج به مکه و مدینه را مشروط به عدم قرائت دعای کمیل می کند، این به معنی "صد عن سبیل الله" است. هم چنین به خاطر اینکه مسلمانان را از نفرین دشمنان اسلام و بیزاری جستن از آن ها در بیت الله الحرام ممانعت به عمل می آورد، مصداق "صد عن سبیل الله" است.

"حسین مرتضی" از خبرنگاران مستقر در سوریه در این فعالیت مشارکت کرد و تعدادی از جنایات آل سعود که در موسم حج مرتکب شده را بیان کرد. هم چنین به جنایات آل سعود در حق مسلمانان و نقش آن در حمایت از گروهک های تروریستی اشاره کرد.

"سمیره ابراهیم" فعال انقلاب مصر این سوال را مطرح کرد: چه کسی این حق را به آن ها داده مردم را از ادای فریضه حج بازدارند؟ وی هم چنین به نقش عربستان در گسترش تروریسم و خشونت اشاره کرد.

"انیس النقاس" پژوهشگر استراتژیک در رابطه با سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: این سخنان متضمن شدیدترین هجوم ها علیه آل سعود است.

"علی هیثم مرتضی" نوشت: پاک ترین مکان مقدس بر روی زمین به دست قاتلان کودکان و زنان افتاده است. اینان نجس ترین حزب حاکم و مستبد در تاریخ معاصر هستند.

"یوسف وهبی" گفت: آل سعود اوامر استکبار علیه منافع امت اسلامی را می دانند و با اسرائیل علیه مقاومت همکاری می کنند؛ این کار اینان به معنی "صد عن سبیل الله" است.

هم چنین فعالان اینترنتی بر آزادی حرمین شریفین و اطراف آن از سیطره خاندان فاسد، مفسد، گمراه و گمراه کننده سعودی تاکید کردند و به این امر دعوت کردند و "علاشی سعید" این مسئله را از اوجب واجبات دانست.

 

حمایت فعالان اینترنتی جهان اسلام از پیام حج رهبری

حمایت فعالان اینترنتی جهان اسلام از پیام حج رهبری

حمایت فعالان اینترنتی جهان اسلام از پیام حج رهبری

حمایت فعالان اینترنتی جهان اسلام از پیام حج رهبری

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha