جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی ، امام جمعه دزفول

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی با اشاره به نقش‌آفرینی اساتید در رشد و ارتقا علمی طلاب، گفت: حوزه‌های علمیه با تربیت طلاب جوان و خلاق به تعالیم اسلامی، می‌توانند نقشی پویا و مؤثر در جامعه ایفا و در برابر هجمه فرهنگی دشمنان ایستاده و بر عهد خود در خدمت به انقلاب، مردم و ولایت ثابت‌قدم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام‌جمعه دزفول، امروز در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی این شهرستان، بابیان این‌که پیام غدیر کوشش و تلاش مردم و روحانیت در بستر پیمان عمیق با ولایت و ترویج معارف اهل‌بیت(ع) است، اظهار داشت: عید غدیر روز اتمام نعمت و اکمال دین بوده و باید غدیر را از نو شناخت و اجازه نداد غدیر در بین مسلمانان به فراموشی سپرده شود.

وی، پیام غدیر را برپایی حکومت عدل الهی و ملتزم شدن به حکومت اسلامی دانست و تصریح کرد: باید مبانی غدیر را برای نسل جوان تبیین کرد و به مبانی دینی اسلام ناب محمدی استمرار بخشید؛ چراکه پیامبر اعظم(ص) در مناسبت‌های متعدد امام علی(ع) را به‌عنوان جانشین خود معرفی کرد و هم‌اکنون لازم است، روحانیت شیعه نسبت به این مهم اهتمام داشته باشد.

امام‌جمعه دزفول، ریشه بسیاری از مسائل و مشکلات جهان اسلام فاصله گرفتن از دستور پیامبر اسلام(ص) بیان کرد و گفت: اگر آن فرمایش پیامبر گرامی اسلام(ص) که فرمود «مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» به فراموشی سپرده نمی‌شد، این جهان اسلام دچار مشکلات عدیده نمی‌شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، در بخش دیگری از این مراسم، با تقدیر از اساتید مدرسه علمیه و نقش‌آفرینی آنها در رشد و ارتقا علمی طلاب، اظهارداشت: حوزه‌های علمیه با تربیت طلاب جوان و خلاق به تعالیم اسلامی، می‌توانند نقشی پویا و مؤثر در جامعه ایفا و در برابر هجمه فرهنگی دشمنان ایستاده و بر عهد خود در خدمت به انقلاب، مردم و ولایت ثابت‌قدم باشند.

وی بابیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴۰ مجوز عمامه گذاری برای طلاب دزفول صادر شده است، بیان داشت: با وجود اقدامات مهمی که در سال‌های گذشته برای فعال کردن حوزه‌های علمیه شهرستان دزفول صورت گرفته رسیدن به جایگاه علمی پیشین شهرستان دزفول در علوم دینی نیازمند توجه بیشتر مسئولان استان و شهرستان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha