یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
وحدت اسلامی

امام جمعه شهرستان تیران گفت: اتحاد و همدلی در بین تشکل های فرهنگی و بین عموم مردم در جامعه اسلامی باید همواره متبلور باشد.

حجت الاسلام حسین رشیدیان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان اظهارکرد: یکی از چالش های اصلی جامعه اسلامی در عرصه بین المللی و داخل کشور های اسلامی عدم اتحاد و همدلی همیشگی و دوری از تفرقه است.

وی افزود: بر خلاف سیاست های دشمنان و جوامع غیر اسلامی که بر رفتارهای غلط و اشتباه خود همواره ایستادگی می کنند و بر مسیر غلط خود استمرار دارند، اما متاسفانه در بین بعضی از کشورهای اسلامی و در داخل کشور بعضی از افراد و تشکل ها با یکدیگر تفرقه و دشمنی دارند.

این پژوهشگر حوزوی بیان کرد: دین اسلام وجه مشترک بین جوامع اسلامی است و نباید با وجود این وجه اشتراک مهم و وجود دستورالعمل های مهم اسلامی تفرقه بین مسلمانان به وجود بیاید که دشمن از این تفرقه نفع ببرد.

وی ادامه داد: دولت سعودی با ایجاد این تفرقه و نوکری دشمنان اسلام، به مردم مسلمان ظلم می کند و با تفرقه ای که ایجاد کرده دشمنان قرآن را مورد محبت و منفعت قرار داده که این ضرری بزرگ برای جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام رشیدیان، اتحاد و همدلی بین تشکل های فرهنگی برای خدمت به مردم را مهم خواند و ابراز امیدواری کرد: با اتحاد و همدلی مسیر برای خدمت رسانی و رسیدن به اهداف بزرگ محقق می شود که در تفرقه نه تنها سودی نیست، بلکه خسارت های بزرگ نیز ایجاد می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha