پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: ایام عزاداری محرم و صفر باید فرصتی برای اتحاد و همدلی مردم منطقه باشد و فضای هیئت ها به سوی مسائل اتحاد و همدلی حرکت کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، در جمع مسئولین هیئت‌های مذهبی استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، گفت: هماهنگی هیئت‌های مذهبی استان قزوین موجب برگزاری هر چه‌بهتر عزاداری‌های محرم و صفر در مساجد، حسینیه‌ها و امام زادگان می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی خاطرنشان  کرد: در مراسمات عزاداری و سینه‌زنی علاوه بر بیان مصیبت‌های واقعه کربلا باید به هدف مهم قیام امام حسین (ع) که برپایی نماز و امربه‌معروف و نهی از منکر بوده توجه بیشتری شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: دشمن با راه‌اندازی جنگ نرم سعی در دور کردن نسل جوان از ارزش‌های قیام عاشورا دارد، لذا در عزاداری‌ها باید هیئت‌ها ضمن ایجاد شور حسینی دارای شعور حسینی نیز باشند و از بدعت و خرافه بپرهیزند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: گردهمایی‌ها و تجمعات ماه محرم که مشترک بین مداحان و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود باید در روزهای بیشتری و با انسجام و مشارکت بیشتر هیئت‌ها و مداحان انجام شود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت:  ایام عزاداری محرم و صفر باید فرصتی برای اتحاد و همدلی مردم منطقه باشد و فضای هیئت‌ها به‌سوی مسائل اتحاد و همدلی انجام‌گرفته و برگزار شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی تصریح کرد: مسئولین هیئت‌های مذهبی تمام تلاش خود را انجام دهند تا از وجود مداحان و سخنرانان مجرب بیشترین استفاده را در ایام ماه محرم و صفر داشته باشند و مباحث معرفت افزایی و اهداف قیام سالار شهیدان را به مردم ارائه نمایند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین به مسئله نظافت و بهداشت در اطعام به عزاداران را مورد تأکید قرار داد وبیان کرد: افرادی که اطعام را به عزاداران سوگوار حسینی را در دستور کار خود قرار می‌دهند باید توجه داشته باشند که مسئله بهداشت و نظافت را چه در مساجد و چه در معابر به‌دقت انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha