جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد

استاد حوزه گفت: بنی امیه می خواست با مخفی کاری، امام حسین(ع) را ترور کند و زمانی که به هدف خود نرسید در بین مردم شایعه کرد، امام حسین(ع) هچون حضرت عیسی(ع) به عرش عروج کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در مراسم عزاداری دفتر آیت الله العظمی وحید خراسانی با اشاره به وضعیت حکومتی زمان امام حسین(ع) بیان داشت: بنی امیه به دنبال به قتل رساندن امام حسین(ع) بود و می خواست این مساله بدون سر و صدا و جنگ حاصل شود.

وی تصریح کرد: ترور شخصیت ها، کار بنی امیه بود و مالک اشتر را با زهر مخلوط با عسل به شهادت رساندند، حال این حکومت بی پایه و اساس برای به قتل رساندن امام حین(ع) دست به هر کاری می زدند.

این خطیب اظهار داشت: شاید این سوال پیش بیاید  که چرا امام حسین(ع) به کوفه رفت، در پاسخ باید بگوییم که بنی امیه به دنبال ترور  امام حسین(ع) بود و امام حسین(ع) باید مکانی را برای جنگ انتخاب می کرد.

وی ادامه داد: یکی از مسایلی که در سفر امام حسین(ع) به کوفه حائز اهمیت بود نامه های کوفیان بود، دوم اینکه امام با هدف اصلاح گری وارد میدان شد و در نهایت با شهادت خود و اهل بیت شان پیام اسلام را به گوش جهانیان و تمامی زمان ها رسانید.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: بنی امیه می خواست با مخفی کاری امام حسین(ع) را ترور کند و زمانی که به هدف خود نرسید در بین مردم  شایعه کرد، امام حسین(ع) هچون حضرت عیسی(ع) به عرش عروج کرده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش اهل بیت امام حسین(ع) به ویژه امام سجاد(ع) ابراز داشت: فعالیت ها و گریه های امام سجاد(ع) سبب شد تا نیرنگ های بنی امیه در زمینه شهادن امام حسین(ع) باطل شود.

وی در پایان گفت: امام حسین(ع) برای تمام جهانیان و تمام زمان ها قیام کرد و به همین سبب بود که با اهل بیت خود پا به عرصه جنگ با حکومت طاغوت گذاشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha