جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مراسم عزاداری شهادت امام باقر(ع) در مسجد کوفه برگزار شد

حوزه/ مراسم عزاداری امام محمد باقر (علیه السلام) در مسجد کوفه با رعایت دستور العمل های پیشگیرانه برای سلامت مؤمنین و عزاداران به خاطر شیوع ویروس کرونا برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مراسم عزاداری امام محمد باقر (علیه السلام) در مسجد کوفه با رعایت دستور العمل های پیشگیرانه برای سلامت مؤمنین و عزاداران به خطر شیوع ویروس کرونا برگزار شد.

مراسم عزاداری از طریق رادیو "السفیر" و شبکه های اسلامی پخش شد تا مؤمنین بتوانند از مراسم عزاداری استفاده کنند و بهره ببرند.

مراسم عزاداری شهادت امام باقر (ع) با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط شیخ علاء صادقی قاری و مؤذن مسجد کوفه آغاز شد و سپس حجت الاسلام شیخ جعفر الابراهیمی از فضلای حوزه علمیه نجف اشرف به زندگی امام محمد باقر (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: امام باقر (ع) امام پنجم از ائمه اطهار است که حضرت رسول اکرم (ص) از آنان نام برده است تا یکی پس از دیگری رهبری امت اسلامی را برعهده بگیردند و آن را به سالح امنیت و آرامش برسانند.

شیخ الابراهیمی بیان داشت: بنی امیه نسبت به امام محمد باقر (ع) نگران بوده و از ایشان ترس داشتند و علیه امام (ع) کینه توزی و دشمنی می کردند؛ چرا که آن حضرت (ع) منبع آگاهی و بصیرت اسلامی و رهبر جنبش اصلاحگرانه در امت بودند، لذا بنی امیه برای حذف فیزیکی ایشان تلاش کرده و در زمان هشام بن عبد الملک با سمّ آن امام (ع) را در سن ۵۸ سالگی به شهادت رساندند. براساس قول مشهور امام باقر در سال ۱۴۴ هجری قمری به شهادت رسیدند.

این خطیب حسینی در پایان مراسم عزاداری برای رفع این بلا و ویروس از جهان و سلامتی مؤمنین و احیاگران شعائر حسینی دعا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha