جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بنابی

حوزه/ امام جمعه بناب، قیام امام حسین(ع) را درس و موعظه و عبرت برای ملت ایران دانست و گفت: اگر ۴۰ سال است انواع بلاها را سر ما می آورند، به خاطر این است که می خواهیم پرچم امام حسین(ع) برافراشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی امام جمعه شهرستان بناب، امروز در آیین طشت گذاری و استقبال از ماه محرم در جمع عزاداران حسینی مسجد آقاسلیم این شهرستان با اشاره به مهم ترین هدف قیام امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) است، اگر ملت نخواهند از وضع موجود عبور کنند، هیچ دولتی نمی تواند به وضع آشفته سروسامان دهد، اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر انجام نشود، اشرار و فاسدان بر مردم مسلط خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) باید برای ما درس، موعظه و عبرت باشد و اگر ۴۰ سال است انواع بلاها را سر ما می آورند، به خاطر این است که می خواهیم پرچم امام حسین(ع) برافراشته باشد و انرژی هسته ای، بمب اتم همگی بهانه است.

امام جمعه بناب با بیان اینکه امنیت موجود در ایران مرهون خون پاک شهدا و مدافعان حرم است، تصریح کرد: اگر شهدای مدافع حرم وارد میدان نبرد با دشمنان نمی شدند، خاک ما باید به عرصه جنگ با داعشی ها تبدیل می شد و باید در شهرهای خودمان با دشمن مقابله می کردیم.

وی با بیان اینکه آمریکا علیرغم میلیاردها دلار هزینه در منطقه برای شکست جمهوری اسلامی همچنان ناکام مانده، گفت: دشمن امروز سایت ها را علیه نظام بسیج کرده است و باید در برابر توطئه های دشمن حساس و هوشیار بود.

امام جمعه بناب تاکید کرد: در چنین شرایط حساسی باید با حمایت از دولت مقابل توطئه های اقتصادی دشمن ایستاد، همانطوری که مردم ترکیه از دولت خود در مقابل زورگویی های آمریکا حمایت کردند، ما نیز باید پشتیبان دولت باشیم.

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به اینکه وضع کشور بحرانی است، گفت: ۸۰ درصد مشکلات موجود در کشور را خودمان به وجود آورده ایم، ملت ایران ملت بی نظیری است و همانگونه که بنیان گذار جمهوری اسلامی هم گفتند چه در زمان پیامبراکرم(ص)، چه در زمان امیرالمؤمنین علی(ع) و چه در زمان امام حسین(ع) چنین ملتی وجود نداشته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب همچنین با اشاره به جنگ روانی و فضای تبلیغاتی دشمن برای ناامید سازی ملت ایران، افزود: در این میان افراد سودجو فکر می کنند با احتکار، می توانند خود را از مشکلات نجات دهند، در حالی که این گونه نیست و در مشکل قراردادن کشور در همه حال برای همگان آسیب است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha