جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیدان

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: قیام امام حسین(ع) نه تنها آثار رسالت پیامبر(ص) بلکه آثار رسالت انبیا و توحید را حفاظت کرد بنابراین باید جلسات مربوط به آن حفاظت و پیگیری شود و زنده بماند تا آثارش نیز پابرجا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان، در جلسه هفتگی ضمن نزدیک شدن به ایام عزاداری ابا عبد الله الحسین(ع)، با بیان این که برخی ها نادان و ناآگاهند و آثار و نتایج این جلسات را نمی دانند والاّ لجاجت نمی کنند، گفت: البته برخی ها نیز از روی خباثت باطن با این برنامه ها مخالفت می کنند.

وی خطاب به امت اسلامی، با بیان این که در مجالس عزای محرم و صفر شرکت کرده و آنها را گرم نگهدارید، تصریح کرد: حتی اگر استفاده ای از این مجالس نمی برید، صرفا برای گرم کردن محافل در آن ها حضور داشته باشید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که گریه بر امام حسین(ع) معصیت های بزرگ را نابود کرده و نقشی اساسی در جذب رحمت پروردگار دارد، عنوان کرد: قیام امام حسین(ع) نه تنها آثار رسالت پیامبر(ص) بلکه آثار رسالت انبیا و توحید را حفاظت کرد بنابراین باید جلسات مربوط به آن حفاظت و پیگیری شود و زنده بماند تا آثارش نیز پابرجا باشد.

آیت الله سیدان ضمن اشاره به عبارت «یُمْسِی وَ هَمُّهُ الشُّکْرُ، وَ یُصْبِحُ وَ هَمُّهُ الذِّکْرُ یَبِیتُ حَذِراً وَ یُصْبِحُ فَرِحاً» از خطبه متّقین امیرالمومنین(ع) عنوان کرد: قرآن کریم نتیجه شکر را زیاد شدن نعمت ها بیان می کند؛ بنابراین باید انسان به قلب و زبان شاکر نعمت های واسعه الهی باشد و نعمت ها را در جای خود متناسب با شرائط مصرف کند.

وی با بیان این که تسبیحات اربعه مجموعه حقایق و معارف وحیانی را در خود جای داده و روایات بسیار فوق العاده و شگفت انگیزی در ارتباط با اذکار آن وجود دارد، به عبارت «یَبِیتُ حَذِراً» اشاره و خاطر نشان کرد: انسان متّقی در هنگام خواب بیمناک و نگران است که مبادا آن روز را به غفلت گذرانده باشد، بخوابد و بیدار نشود و فرصت جبرانی وجود نداشته باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اهمیت و آثار همراهی دل و زبان در ذکر خداوند، ابراز کردند: اهتمام انسان متّقی بر این است که دلش متوجه خداوند باشد تا در هنگام برخورد با آنچه که مخالف رضای اوست، توقف کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha